Featured Snippets הינם קטעים מוצגים מתוך דף באתר שממוקמים בדף התוצאות בגוגל בחלק העליון או קרוב לחלק העליון. המטרה של המקטעים הללו היא לענות במהרה על שאלת גולש. המקטעים נשלפים מתוך דף באתר בהתאם לשאלה. התצוגה של המקטעים מופיעה בדרך כלל בתצורות הבאות: פסקת תוכן, וידאו, רשימה או טבלה, שלבים.
מדוע יש Featured Snippets?
דף התוצאות בגוגל עבר שינויים רבים במשך השנים והתצוגה הפכה להיות עשירה יותר, מפות והופעות של עסקים מקומיים, גרף הידע, מתכונים, הופעות ואירועים ועוד וחלק מהשינויים הללו מקורם ברצון להשאיר את הגולש כמה שיותר בתוך מנוע החיפוש.
הקטעים המוצגים הללו גם מכונים "תוצאה אפס" או "זירו קליק" (אפס קליקים), זאת מכיוון שהגולש מקבל תשובה מיידית ולא צריך להיכנס לאתר. האם זה רע לקידום האתר? לא בהכרח ולעיתים בדיוק הפוך ועל זה ארחיב בהמשך
בתמונה: מענה לשאלה בתצוגת featured snippets עבור השאלה משמעות לורם איפסום
האם Featured Snippets תורמים לקידום האתר?
לרוב התשובה היא כן, חלק מתהליך אופטימיזציה לאתרים המתייחס לאופטימיזציה של עמודים או קטגוריות ייקח זאת כפרמטר מאסטרטגיית קידום אתרים לטובת הגברת החשיפות למותג והעלאת כמות הכניסות. לכן כתיבת תוכן מראש בצורה שעונה על שאלות, לגמרי יכולה לסייע בסיכוי להיות מוצגים כמקטע מובלט בדף התוצאות במקום הראשון, גם אם העמוד שלכם לא הגיע לדירוג בעמוד הראשון בגוגל, אולם הסיכוי יורד משמעותית.
על פי נתונים בדף התוצאות בארה"ב מתוך Semrush Sensor (כלי מחקר מילים), בממוצע 7% מתוצאות החיפוש מוצגות כ Featured Snippets ועל פי נתונים מתוך Ahrefs בסוף 2017 הכלל למעלה משני מיליון בדיקות שנעשו למקטעים מוצגים בדפי התוצאות, גילה שכאשר מוצגת תוצאה מובלטת, אחוז ההקלקה לתוצאה האורגנית יורדת מתחת ל 20%. (שזהו שיעור ממוצע לאחוז הקליקים על התוצאה האורגנית הראשונה).
יתרון נוסף הוא השטח העצום המוענק לתוצאות האלה. בתצוגת מחשב שטח פני המסך גדול יותר ועדיין זה שטח פרסום יקר ערך. בתצוגת מובייל – חגיגה! גוגל היום סורקת את האתרים ברובוט סריקה של הנייד (mobile first index סריקה לצורך אינדוקס האתר ודירוג) משמע שרוב הגולשים שלנו נמצאים בנייד. כאשר גולש רואה תוצאה בתצורת "מקטעים מובלטים" התוצאה הזו למעשה תופסת 50% ויותר מהמסך!
בתמונה: תצוגת featured snippets במובייל ללא גלילה מתקבלות שתי תוצאות כאשר הראשונה תופסת למעלה מ 50% שטח המסך
בתמונה: תצוגת featured snippets עבור השאלה משמעות לורם איפסום בתצוגת מובייל – כל העמוד ללא גלילה מוקדש לתוצאה.
תועלות נוספות מדוע כדאי לבצע אופטימיזציה להצגת תוצאות כקטעים מוצגים
- הגברת התנועה לאתר: מרגע שגוגל יגיש תוצאות מסוג Featured Snippets עבור עמוד מסוים באתר שלך, סביר להניח שיהיו אליו יותר כניסות. במיוחד אם התוכן יבנה נכון וימשוך את הגולש להמשיך לחקור. זהו נתון מדיד כיוון שניתן לבחון אילו דפים זכו ליותר ביקורים באמצעות גוגל אנליטיקס תוך הצלבה שאכן הדף מגיש תוצאה כמקטע מובלט.
- שיפור יחס הקלקה: CTR – Click Through Rate – היחס בין החשיפות של האתר על ביטוי מסוים לכמות ההקלקות. מקור נוסף לחשיפות האתר, הבולטות והנראות מדברנים את הגולש ללחוץ על התוצאה.
- מוניטין: כאשר מקטע תוכן מוצג בתוצאות החיפוש כ Featured Snippets זה מחזק את האתר שלך כאוטוריטה בתחום גם מבחינת גוגל וגם מבחינת הגולשים כיוון שהאתר היה מסוגל להציג תוכן רלוונטי לשאילתת חיפוש ובכללי מעלה את המודעות למותג שלך.
- השפעה על הצגת ביטויים נוספים שהאתר מתמקד בהם: אחד הדברים היפים בקידום אתרים אורגני הוא אפקט דומינו. ככל שמבוצעות עוד ועוד פעולות אופטימיזציה שמגבירות את נראות האתר בתוצאות החיפוש ומעלות את הסמכות שלו בפני גוגל, יהיה לזה אימפקט על עוד דפים (שעברו אופטימיזציה) להתברג גבוה יותר.
סוגי קטעים מוצגים – תוצאת אפס קליק
מענה להגדרה: תוצאה 0 מסוג הגדרה נשלפת מתוך פסקת תוכן בדף בעמוד באתר ומעניקה תשובה בצורת תיאור נקודתי או הגדרה למנוח. יכולה להופיע לשאלות כמו "מה", "מתי" ויש בהם בדרך כלל כ 4 שורות.
בתמונה: תצוגת תוצאה אפס לשאלה ומענה קצר ותמציתי שנשלף מאתר ויקיפדיה
רשימות ושלבים: שניהם מגיעים כרשימה ממוספרת, תוצאה זו נשלפת מתוך דף באתר כאשר יש סדר פעולות או הוראות. שימוש במילה שלב 1, שלב 2 יכול להעלות את הסיכוי להופיע בתוצאה כזו. אך גם שימוש בכותרות משנה בעמוד (H2-H3) לעיתים גם נכנסים לסוג זה.
בתמונה: תצוגת תוצאה אפס – שלבי הכנה לכרובית בתנור
בתמונה: תצוגת תוצאה אפס – רשימה של מצרכים להכנת רוטב ויניגרט
טבלאות: כאשר יש מספר נתונים המוצגים כטבלה (לא תמונה של טבלה), גוגל יכול לשלוף נתונים ולהציג אותם בדף התוצאות.
בתמונה: תצוגת תוצאה featured snippets מתוך טבלה בעמוד באתר ynet
איך משיגים תוצאות שיוצגו כ featured snippets ותוצאת אפס?
- נבחר ביטויים שיש לנו תוכן שיכול להיות מוצג כתוצאה אפס כזה העונה על שאלות גולשים או הגדרות
- נעדכן את התוכן לשאלה שעונה על כוונת הגולש מסוג ביטוי זנב ארוך המציג שאלה ( ביטויים ממילה או שניים פחות עובד).
- נבצע אופטימיזציה לעמוד לפי סוג :
- פסקאות תוכן: פסקת תוכן שתעניק מענה לשאלה בדרך כלל בין 40-60 תווים אך לא חוק אצבע.
- טבלאות – ניצור טבלה מונגשת לגוגל
- רשימות
- סרטונים
- פרמטרים נוספים הם:
כתובת אתר מאובטח (HTTPS) - תוכן עשיר ואיכותי בעמוד (שימוש בחלוקה תוכן לפסקאות)
- שימוש בתגיות H2 + H3 לחלוקה היררכית של הטקסט
- שימוש בתמונות
- שימוש בסכמות (structured data) כאשר רלוונטי
לסיכום, נושא Featured Snippets ימשיך להתפתח וייתכן ויותר תוצאות במגוון תחומים יוצגו בתוצאות החיפוש כקטעים מוצגים. הנושא הזה הולך יד ביד עם האסטרטגיה של גוגל להגיש תוכן רלוונטי ככל שניתן לשאילות חיפוש. אופן תצוגת התוצאות מוסיף מימד נוסף שיש להתחשב בו ואי אפשר להתעלם מהיתרונות שלנו.
מעוניינים לקדם את האתר שלכם? מלאו את הפרטים ואחזור אליכם
אני בעלת ניסיון רב במגוון סוגים של אתרים (מסחר ותוכן) ובמערכות ניהול ואני מביאה איתי הסתכלות כוללת על כל היבטי הקידום. יש לי תחושת סיפוק מיוחדת כשאני רואה עסקים גדלים ומפתחים באמצעות קידום אתרים אורגני. מבחינתי כל פרויקט הוא ייחודי ואני בונה את תוכנית העבודה שלי לכל אתר אחרי מחקר יסודי של המתחרים בזירה (עוצמות וחולשות) ומחקר מילים (לא שיגרתי) מקיף לאיתור הזדמנויות שיקלעו למטרותיך. המטרה שלי היא לתרום לגדילה העסקית שלך דרך קידום אורגני ופעולות שיהפכו את האתר לבעל ערך אמיתי לגולש. מגיעה עם המון תשוקה ומסירות! ואמא לשני חברה' מהממים.