קידום אתרים לוקאלי

להתבלט מעל המתחרים המקומיים

קידום אתרים מקומי נועד לבצע תהליכי אופטימיזציה לנראות האתר באזור בו העסק נמצא ומעניק שירות, באמצעות שיפור הנראות והגברת ההופעות במיקומים בתוצאות החיפוש האורגניות המבוססות מיקום וכן בחבילת התוצאות המקומיות של גוגל. 

גוגל הוא מנוע חיפוש שאחת ממטרותיו הן להגיש תוצאות רלוונטיות לשאלה של גולש. כאשר מיקום הגולש משפיע על התוצאה. נקודת ההנחה שאם אחפש עסק, אעדיף עסק שנמצא בקרבתי. שירות קידום אתרים מקומי דואג שהעסק שלך יופיע במפות גוגל כאשר עולות שאלות מבוססות מיקום, או שהמיקום שלך נמצא באזור נותן השירות. במאמר הזה אסביר על התהליך, שיטת העבודה והחשיבות לעסק. 

תוכן עניינים

קידום אתרים מקומי בישראל עדיין לא מקבל את תשומת הלב הראויה של בעלי עסקים. צרכנים פוטנציאלים נמצאים ברשת לכן עסקים שרוצים להגביר את החשיפה המקומית שלהם במנוע החיפוש צריכים לשלב במערך השיווק שלהם גם קידום לוקאלי. למעשה  90% מהצרכנים מחפשים עסקים ושירותים ברשת באמצעות גוגל. הנתון המרשים מחזק את הצורך בנוכחות דיגיטלית לעסקים פיזיים. מנוע החיפוש של גוגל מתחשב במיקום הגאוגרפי של הגולש בעת החיפוש ולכן יהיו הבדלים בנראות בחבילת המפות המוגשת בתוצאות החיפוש בהתאם. 

נתון נוסף שאי אפשר שלא להתייחס אליו הוא כמות החיפושים בעלי כוונת מיקום, 46% מכלל החיפושים מחפשים מידע על בסיס מיקום. כלומר על מנת לתת מענה לצרכנים הפוטנציאליים שלכם אופטימיזציה של האתר למיקומים פיזיים הינה הכרחית. 

more search queiry

בתמונה, כבר בשנת 2017 גולשים החלו בשינוי התנהגותי של חיפוש. אם בעבר היו מצרפים "קרוב אליי" כיום גולשים מבינים שהתוצאות הן מבוססות מיקום ופחות מוסיפים זאת לשאילתה. למרות זאת עדין ניתן לראות חיפושים עם צירוף מקומי. 

מהו קידום אתרים מקומי? 

שאלות גולשים כמו "חנות אפיה בראשון לציון" או "חשמלאי בצפון תל אביב" הם שאלות שגולשים מחפשים מדי יום ברשת, אך לא רק. כל חיפוש ברשת מושפע ממיקום הגולש במידה והמיקום ידוע לגוגל או המיקום האחרון שגוגל יודע עליו.  

קידום אתרים לוקאלי מאפשר לעסקים עם אתר אינטרנט, להגיע לצרכנים שמחפשים שירותים ומוצרים באזור מגוריהם. מנוע החיפוש של גוגל מאפשר לעסקים פיזיים או עסקים ללא מיקום פיזי, אך מעניקים שירותים בערים מסוימות לפתוח כרטיס גוגל לעסק ללא עלות. כרטיס גוגל לעסק הוא אופציה לקידום מקומי באמצעות כרטיס העסק. 

ניתן לנהל את הכרטיס לבד, אולם שילוב בין קידום אתרים אורגני מקומי לניהול כרטיס גוגל לעסק שלי יתרום באופן משמעותי יותר לקידום האתר באזור השירות. משתי סיבות. הראשונה, כרטיס גוגל לעסק שלי יופיע במפות והשנייה, האתר שלכם יופיע בתוצאות האורגניות. קידום אתרים לוקאלי יכול לסייע לשיפור נראות האתר גם בסדר הדירוגים של גוגל מפות. 

להבדיל מקידום אתרים אורגני שעוסק בצורה רוחבית בהגברת החשיפות למותג. קידום אתרים מקומי מתמקד בערים בהם העסק נותן שירות והמטרה היא לבצע אופטימיזציה לנראות העסק במנוע החיפוש בשילוב פעולות בכרטיס גוגל מיי ביזניס. 

תצוגת חיפוש מקומי בגוגל

בתמונה, חיפוש מקומי לחנות אפיה. מתקבלת תוצאה במפות ורשימה של עסקים מקומיים. האתר "לירון בראשית" מוצג ראשון גם בתוצאת המפות ונמצא אורגנית במקום הראשון. שניה דירוגים יחד מחזקים שמדובר בעסק פופולארי ואמין

גוגל לעסק שלי – Google My Business: 

גוגל לעסק שלי הוא שירות חינמי של גוגל אשר מאפשר לעסקים להופיע במפות גוגל. פתיחת כרטיס כהכלה יאפשר לכם להזין את פרטי העסק, פרטים ליצירת קשר, שעות פעילות, מוצרים, שירותים, תמונות, פוסטים ועוד. יש לאשר ולאמת את הנכס ואז לנהל את הכרטיס, לשמור על קשר ומעורבות עם לקוחות, לקבל הודעות ופניות של לקוחות. כיצד לפתוח כרטיס גוגל לעסק שלי תוכלו לקרוא במדריך גוגל לעסק שלי כאן. 

מה היתרונות של קידום עסק מקומי?

הקטנת עלות הוצאות השיווק: קידום אתרים מקומי מעולה עבור עסקים קטנים ובינוניים בשל העבודה שעלות ההוצאה יחסית קטנה בסדרי גודל של הוצאות פרסום. עסק מקומי שמקדם אורגנית את האתר יהנה מהגברת הנראות של האתר שלו בתוצאות החיפוש. הופעה במפות והופעה בדף התוצאות האורגניות. 

חשיפה ללקוחות שמבקרים באזור:  אין כיום אדם ללא טלפון סלולרי. לכן לקוח פוטנציאלי שמבקר, מטייל, עובד בעיר אחרת יכול להכיר אתכם דרך חיפוש מקומי בנייד. 

חיזוק המותג: באמצעות קידום העסק בגוגל לעסק שלי, לקוחות מרוצים יכולים לדרג את העסק, לרשום חוות דעת חיובית. ככל שהעסק יצבור תגובות חיוביות, המותג יתחזק ויתבסס כחיובי בעיני לקוחות פוטנציאלים. אמנם יש מקום גם לעלות ביקורות שליליות, אולם זו אפשרות להראות ללקוחות רלוונטים איך אתם מתמודדים עם תלונות של לקוחות. נושא שישפיע ישירות על איכות השירות. 

המרות גבוהות: יש קשר ישיר בין הופעה בחלק העליון של דף התוצאות של גוגל לבין תנועה באתר. למעלה מ 67% אחוז מהקליקים על תוצאות העמוד הראשון (לא כולל מודעות בתשלום) שייכים ל 5 התוצאות הראשונות.

באופן טבעי כאשר יש יותר כניסות לאתר, יש סיכוי ליותר המרות. 

בנוסף בתוצאות מיקום מאוד קל ונגיש ליצור קשר גם ללא כניסה לאתר. קלות ונוחות ליצירת קשר יכולים גם הם לשפר את יחס ההמרה בין החשיפה ליצירת קשר עם העסק. 

שטח פרסומי כפול בתוצאות החיפוש.

Local search optimization concept vector illustration

איך מתבצע קידום אתרים לוקאלי

קידום אתרים לוקאלי הוא שילוב בין פעולות תוכן באתר וניהול כרטיס גוגל לעסק שלי שמטרתו להעלות את החשיפה של האתר במפות גוגל במיקום גבוה ובדף התוצאות האורגני לשאילתות עם אוריינטציה של מיקום. 

לגבי דירוג גבוה יותר בתוצאות מיקום, אין נוסחה גלויה שפורסמה מצד גוגל, שתגרום לאתר לשפר את הדירוג שלו בגוגל לעסק שלי, אולם יש הנחיות של גוגל שניתן ללמוד מהן על המדדים שצריך

רלוונטיות: כמה הדוק הקשר בין השאילתה של הגולש למהות השירות או המוצר של העסק. לכן ככל שהמידע העסקי יהיה מפורט, גוגל יוכל להבין טוב יותר את אופי העסק. 

מיקום פיזי: המרחק בין העסק לבין הגולש. 

 אזכורים: גוגל אוסף אזכורים על העסק מכל רחבי הרשת ואף מעולמות האוף ליין. ככל שיש אזכורים רבים וגוגל מזהה כי המותג חזק, כך גדל הסיכוי להתברג מעלה במיקומי המפות. 

מהם המדדים המשפיעים על הקידום האורגני הלוקאלי 

  1. אופטימיזצית תוכן של דפים יעודים באתר לקידום מקומי.
  2. מיקום ופרטי קשר (NAP-NAME-ADDRESS-PHONE) צריכים להופיע בדף. 
  3. הופעות באינדקסים ברשת, עם פרטי NAP זהים, נסרקים ומתקבלים כאיתות חיובי למהימנות האתר. 
  4. קישורים חיצונים – בניית פרופיל קישורים לאתר היא חיונית לבניית סמכותיות האתר. קישורים רלוונטיים מעסקים מקומיים אחרים אך רלוונטיים יכולים להעניק סיגנל חזק ומשמעותי. (קישורים אלה יכולים לצאת ממקומונים, אינדקסים, פרסומים בתעשייה ספציפית, אירועים שהעסק משתתף בהם) 
  5. חוות דעת –  צרכנים לא אחת מעדיפים לבצע רכישה ממקור מוסמך, שיש עליו המלצות חיוביות ואותנטיות. גוגל לעסק שלי מאפשר לעסק לשתף קישור לצורך חוות דעת מלקוחות אמתיים. 
  6. יצירת תוכן מקומי, פרסום תוכן עם דגש לקהל היעד המקומי יכול לשפר את הדירוגים. גולשים אוהבים לשמוע עדכונים שקשורים לקהילה בה הם חיים. תוכן כזה יכול לעלות בצורה של מאמר באתר, וידאו, פרסום אירוע וכן הלאה. 
  7.  סינגלים של התנהגות גולשים – ישנם מספר סינגלים שמאותתים למנוע החיפוש על התנהגות גולשים ביחס לאתר שלכם והם עשויים גם לשפר את הדירוג. צ'ק אין דרך רשתות חברתיות במקום, לחיצה על כפתור צור קשר טלפוני בנייד וכמובן יחס הקלקה גבוה ביחס למתחרים בתוצאות החיפוש. 
  8. תחזוקה שוטפת לכרטיס גוגל לעסק, עסק פעיל שמעלה תכנים מכל סוג שהוא ומעורב במענה ללקוחות שלו. שולח סיגנלים של מעורבות לגוגל שעשויים לשפר דירוגים. 

לסיכום, במציאות בה תחרותיות הולכת וגדלה ויש מספר עסקים באותו תחום, יש צורך ליצור בידול ויתרון מול המתחרים. שירות קידום אתרים מקומי באמצעות קידום אורגני וגוגל לעסק שלי. הם כלי שיווקי חזק. על ידי מחקר מתחרים מקומיים ובניית תוכנית קידום שתחזק את המותג של העסק ברשת ניתן ליצור יתרון שאחרים פחות משקיעים בו כיום. 

דו"ח ניתוח לאתר שלי בחינם

בואו נדבר על קידום האתר

דילוג לתוכן