קידום חנות וירטואלית

להתבלט מעל המתחרים בזירה
קידום אתרי איקומרס להפוך את האתר למכונת מכירות

החנות הוירטואלית שלכם איננה רק חלון ראווה או תצוגת אונליין של המוצרים בחנות. חנות וירטואלית היא כלי משמעותי בהגדלת היקף המכירות של החנות הפיזית שלכם או לב המכירות לעסקים שפועלים רק בדיגיטל. קידום ממומן מעניק פתרונות מיידים ותורם רבות להכנסות העסק, אין פה ספק. יחד עם זאת זו שיטה המייצרת תלות ודורשת משאבים כספיים גבוהים. קידום חנות וירטואלית באמצעות קידום אורגני היא אופציה שבטווח הרחוק תהיה זולה יותר ובלתי תלויה בקמפיין ממומן, היא מאפשרת אין ספור אפשרויות קידום לקטגוריות המוצרים והמוצרים עצמם.

סקרים רבים מלמדים על עוצמתה, אך לעיתים עסקים חוטאים באי שילובה כחלק מאסטרטגיית השיווק. במאמר זה אסביר לך בעל/ת אתר מסחר באינטרנט כל מה שצריך לדעת על עבודת הקידום האורגני וכיצד עבודה משפיעה על הגדלת המכירות כמו גם על:

  • מהו קידום אתרים לחנויות מסחר?
  • האם משתלם לקדם חנות וירטואלית דרך קידום אורגני?
  • מדוע קידום אתרי חנות חשוב כל כך?
  • כיצד מתבצע קידום חנות וירטואלית?
תוכן עניינים

מהו קידום אתרי מסחר?

קידום אתרים אורגני לחנויות מסחר הוא תהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש הכולל בתוכו ניתוח וטיפול במבנה האתר, SEO טכני, אופטימיזציה לקטגוריות ודפים באתר, ניהול משאבי סריקה, ניהול תוכן, קישורים חיצוניים, מחקר מילות מפתח וחווית משתמש מדהימה. כל זאת במטרה לספק תוצאות עבור מילות מפתח וביטויים שחשובים לעסק שלכם. הפעולות הללו יעניקו לאתר דירוגים גבוהים במנועי חיפוש, כתוצאה מזה כניסות של לקוחות שמחפשים את המוצרים שלכם ומכאן מכירות.

האם משתלם לקדם חנות וירטואלית באורגני?

התשובה היא כן, למרות שזה עשוי להשמע לא אובייקטיבי מצידי. אני אשתף בנתונים שיגרמו לפקוח עין (אולי שניים) וכבעל חנות איקומרס תוכל לשקול טוב האם מאמצי הקידום האורגני נכונים גם לך. 

בעלי אתרי מסחר רבים משקיעים אלפי שקלים בקידום ממומן ברשתות חברתיות וקידום ממומן בעוד שלקידום אתרים יש את החזר ההשקעה (ROI) הגבוה ביותר מכל קמפיין דיגיטלי אחר. בסקר שנערך נמצא ש 49% מהעסקים הצביעו זאת.
במצב אידיאלי נשלב בין קידום ממומן לאורגני, אך כמובן שזה תלוי תקציב. קידום אורגני מתאים גם לעסקים קטנים כגדולים וזו אחת הזירות בה ניתן להתחרות ולהראות כמותג לכל דבר. 

מדוע קידום אתרי חנות מסחר חשוב כל כך?

הבטחתי כמה נתונים סטטיסטיים מדהימים, בסקר גוגל נמצא ש 51% מכלל הקונים, מבצעים סקר שוק בגוגל לפני רכישה אונליין (נתוני גוגל)

בסקר גוגל נמצא ש 51% מכלל הקונים, מבצעים סקר שוק בגוגל לפני רכישה אונליין

בסקר גלובלי נוסף שנערך מצד גוגל נמצא ש 74% מכלל האנשים שרוכשים בחנות פיזית, ביררו קודם באינטרנט מידע הקשור למיקום החנות הקרובה אליהם, שעות פתיחה, מלאי ויצירת קשר (נתוני גוגל

בסקר גוגל נמצא שגולשים מחפשים מידע במנוע החיפוש לפני רכישה

37.5% מהתנועה לחנויות מסחר וירטואליות מגיעה מהערוץ האורגני. (סמראש

נתוני סמראש - התפלגות המרות משיווק דיגיטלי

בתמונה, התפלגות התנועה לפי ערוצי שיווק בדיגיטל

כיצד מתבצע קידום חנות וירטואלית?

מחקר מילות מפתח לחנות מסחר באינטרנט 

מחקר מילים הוא הבסיס והלב של קידום אתרים כך גם בקידום חנות איקומרס. מתוך מחקר המילים נבנה כל תהליך הקידום ואופטימיזציית האתר למנועי החיפוש. הביטויים שיבחרו לקידום ישפיעו על מבנה האתר, שמות ומבנה קטגוריות, תתי קטגוריות, שמות המוצרים ומבנה הכתובות. 

ישנן שתי נקודות עיקריות חשובות בתהליך מחקר המילים והן סיווג הביטויים על פי כוונת הגולש וסיווג לשלבי מסע רכישה. להבדיל מביטויים שגולש מעוניין במידע אינפורמטיבי, בביטויים של "קנייה" אנו נרצה לראות מוצרים.

תוכן אינפורמטיבי לאתרי מסחר חשוב אף הוא, כיוון שיש גולשים שמבצעים מחקר או השוואות בין מוצרים ולכן נסווג ביטויים שיתנו מענה לשאלות גולשים באזור מאמרים באתר. מכיוון שהיעוד של אתרי איקומרס הוא מכירות, מרבית הביטויים שנחפש יהיו עם כוונת רכישה אך במסגרת המחקר נחלק אותם גם לשלבי רכישה. 

מסע רכישה סטנדרטי מחולק לשלושה שלבים

כאשר נעשה מחקר מילות מפתח עבור קידום חנות וירטואלית, חשוב לשלב אותו עם מסע הקונה כולו. מסע רכישה סטנדרטי מחולק לשלושה שלבים:

מודעות: שלב בו הגולש מבצע סקר שוק, מעלה שאלות כלליות יותר על מנת ללמוד על מוצרים ולכן נצפה לביטויי זנב ארוך (ביטויים המורכבים משלושה מילים ויותר) לדוגמא התלבטות בין שואב אבק רובוטי או ידני 

שיקול: בשלב השיקול יש התלבטות לקראת רכישה, זה שלב בו לקוחות מעוניינים לדעת  איזה מותג הם מעוניינים לרכוש אחרי שהחליטו על מוצר מסוג מסוים. נניח שהם בחרו שואב אבק רובוטי. בשלב זה הם יחפשו סקירה, השוואות, ביקורות על מוצרים. באתרי מסחר ניתן להציע זאת באמצעות השוואה בין מותגים, יתרונות וחסרונות. 

החלטה: בשלב זה הצרכן העתידי מגובש יותר בהחלטה לגבי מותג וסוג המוצר וכעת צריך להחליט על דגם ספציפי. זאת נוכל לספק לו בעמודי המוצרים בהם נספק פירוט טכני ומחיר. 

כל שלב בתוך המשפך כולל אנשים עם צרכים, התנהגויות וכוונת חיפוש שונים. לכן, לאתר שלך צריכים להיות דפים שממוקדים מילות מפתח בכל שלב במשפך.

התנהגות החיפוש משתנה ככל שהסיכויים מתקדמים במשפך. כאשר תבצע אופטימיזציה לכל שלב במשפך, תיצור יותר נקודות מעורבות עם המותג שלך, תבנה אמון ותגדיל המרות.

משפך שיווקי סטנדרטי כחלק מחישבה על מחקר מילות לקידום חנות וירטואלית

בתמונה, משפך שיווקי סטנדרטי 

ממוצע חיפושים חודשי, כוונת משתמש וחווית משתמש

אחת הטעויות בעת בניית אתרי מסחר היא חלוקה לקטגוריות רחבות הנעשית מתוך אינטואיציה בהתאם למגוון המוצרים. עם זאת, חשוב מאוד לקחת בחשבון את כוונת המחפש ואת נפח החיפוש כאשר מתבצע שיוך בין המוצרים לקטגוריות.  

ניקח לדוגמא חנות המתמחה במכירת ציוד ואוכל לדגים. ייתכן וחלוקת הקטגוריות נעשתה באופן הבא: 

ציוד לאקווריום, אוכל לדגים, אקווריום, קישוטים לאקווריום. ניתן לומר שיש מקום לכל אחת מהקטגוריות האלה, אך הן רחבות מדי ואנו עלולים לפספס ביטויים עם כוונות רכישה שונות וביטויים ממוקדים לתתי קטגוריות כמו במקרה שלנו "אקווריום עגול", "בניית אקוורים" וכן הלאה. 

אתן דוגמא (מקוצרת כי התחום רחב) איך קטגוריות נרחבות אלה יתפצלו לקטגוריות ותתי קטגוריות ספציפיות יותר:

חלוקה לקטגוריות ותת קטגוריות בחנות סחר אונליין

המטרה של מחקר המילים היא לאתר את נפח החיפושים המשמעותי ביותר ביחס לתעשייה בה האתר נמצא שלהם יש כוונת משתמש רלוונטית לאתר. עדיף לבחור ביטויים שהנפח שלהם אולי יחסית קטן ביחס לאחרים אך אלו ביטויים שיובילו לרכישה. 

כיצד מתבצע מחקר מילים לקידום אתרי איקומרס

כאשר מבצעים קידום חנות וירטואלית עיקר העבודה מתמקד בקידום קטגוריות ולכן על המחקר להיות בנוי באותה צורה. מקדם אתרים מקצועי שמבצע מחקר מילים, יגיש לכם קובץ לפי קטגוריות החנות הקיימות והמלצה להוספת קטגוריות בעלות פוטנציאל או פיצול קטגוריות קיימות ותתי קטגוריות בהתאמה.

כלי מחקר של מילות מפתח לקידום אתרי מסחר אלקטרוני

ישנם המון כלי מחקר בתשלום או ללא עלות המאפשרים לבצע את המחקר, לקבל נפחים ורעיונות לביטויים, דוגמא לכמה מהם: 

  • ahrefs
  • semrush 
  • Soovle
  • KeywordTool.io
  • Answer the Public
  • keyword planner
  • Google Search Console

כדי להשלים את נפח החיפוש ואת כוונת החיפוש, נרצה לבדוק מה מידת התחרות של כל ביטוי. חלק מהכלים מספקים חישוב של מידת התחרויות בקידום אורגני וחלקם בממומן. למשל באמצעות ה keyword planner של Google Ads ניתן לקבל עלות לקליק עבור כל ביטוי ככל שהעלות גבוה יש תחרויות גבוהה יותר. ביטויים אלה, הם ביטויים עם כוונת רכישה לכן מחירם גבוה יותר ויש עליהם תחרות גבוהה יותר. 

זה מעניק אינדיקציה בתחום הממומן ולא בהכרח התחרותיות זהה באורגני, אולם זה יאפשר לנו לשלב ביטויים יקרים מעולם הממומן לטובת קידום דרך האורגני ולחסוך בהוצאות הממומן. 

אני פחות נוטה לקבל החלטה רק מתוך אינדיקציות מכלים חיצוניים לגבי מידת התחרותיות אלא בנוסף מבצעת בדיקה ידנית בתוצאות החיפוש להבין מי המתחרים שלי עבור כל ביטוי ומה המשאבים הנדרשים לטובת קידומם.

ניתוח מתחרים בקידום אתרי מסחר אלקטרוני

בעולם החיפוש האורגני, התחרות שונה מאשר במסחר הרגיל בו לרוב חנויות מכירות את המתחרים שלהם בזירה היטב. במנועי החיפוש, הביטויים שחשובים לעסק אחד לא בהכרח חשובים לעסק אחר ולאור מבנה הקטגוריות השונות באתרים השונים, יש סיכוי טוב שהמתחרים יהיו כאלה שלא בהכרח מוכרים לך מהעולם הפיזי. 

ראשית יש לזהות את המתחרים ולשים לב באילו מילות מפתח הם מדורגים. אם הם מדורגים בראש, רוב הסיכויים שהם כבר עשו את העבודה בכל הנוגע למחקר מילות מפתח. בשלב זה נערוך בדיקה של הדומיינים באחד מכלי ה- SEO שנזכרו מעלה כדי לבחור את כל מונחי החיפוש בהם מתחרה מדורג ואנחנו לא.

בנוסף נערוך בדיקה של פרופיל הקישורים של המתחרים אשר תשמש לנו הבנה כמה קישורים  ואיזה וסוג קישורים נצטרך לטובת בניית אסטרטגיית הקישורים שלנו. 

רעיונות למקורות נוספים למחקר מילים

ניתוח אמזון

בקידום אתרי מסחר בחו"ל במיוחד, אך גם בארץ נוכל להשתמש באתר הסחר הגדול והחזק בעולם. הלוא הוא אמזון. אמזון היא מקור מדהים לרעיונות למילות מפתח! כמחצית מכל חיפושי המוצרים המקוונים בחו"ל מתחילים שם. 

סיוע באתר אמזון לאיתור רעיונות למחקר מילות מפתח

בתמונה, דרך אתר אמזון ניתן לקבל עוד רעיונות לחלוקה לקטגוריות ותתי קטגוריות

ניתוח יוטיוב

יוטיוב הוא מנוע חיפוש לכל דבר ויש בו שפע חיפושים ורעיונות למילות מפתח עבור מסחר אלקטרוני. ביוטיוב לא נשתמש ככלי לקבלת החלטות עבור הביטויים שנרצה לקדם. עם זאת, הוא מציע הצצה לתחומי העניין של הקהל שלך, כמו גם להתנהגות החיפוש שלו – במיוחד לשאילתות מידע כמו חוות דעת על מוצרים, סקירות, השוואות בין מוצרים ומדריכים לגבי שימוש במוצרים.

שימוש ביוטיוב לצורך מחקר מילות מפתח לחנות

בתמונה, באמצעות יוטיוב ניתן לגלות מה מעניין את הגולשים בתחום שלנו, לאתר ביטויים צורך מאמרים או סקירות באתר

המבנה השלדי של אתר מסחר 

כמו עץ, דף הבית מתפצל לדפי קטגוריות, המסתעפים לדפי מוצר. בואו נבחן מקרוב את סוגי הדפים המרכיבים אתר מסחר אלקטרוני.

דף הבית

עמוד הבית הוא העמוד החזק ביותר באתר, מן הסתם בעמוד הבית נכלול מבצעים ומוצרים מובילים. אך יש לי לו חשיבות גם בקישורים לדפי הקטגוריה החשובים לקידום. עמוד הבית הוא שער לאתר ומתאר את  מטרת האתר. גם אם מוכרים מגוון רחב של פריטים, חשוב לחזק לגוגל בדיוק מדוע האתר שלך הכי רלוונטי למחפשים.

דפי קטגורייה

דפי הקטגוריה באתר הם כמו המעברים בסופרמרקט. קטגוריות מפנות את הקונים למדורים כלליים כדי שיוכלו למצוא את המוצרים שהם רוצים לרכוש. מכיוון שמשתמשים מחפשים לעתים קרובות קטגוריות כלליות ולא מוצרים ספציפיים ("בגדים לתינוקות" לעומת "אוברול פולו ארוך שרוול קצר" ), דפי הקטגוריות מייצגים הזדמנות אדירה ללכוד תנועה ממבקרים חדשים שאולי אינם יודעים על המותג שלך .

דפי מוצר 

דפי המוצר מכוונים למילות מפתח ספציפיות יותר, כך שיש הזדמנות גדולה לזכות בתנועה ממבקרים מוכנים להמרה שכבר יודעים מה הם רוצים. אפשר לשפר את דפי המוצר שלך באמצעות יצירה של מילות מפתח בעלות זנב ארוך (long tail keywords) – אלו הן צירופים של כ 3-5 מילים, הממוקדות ספציפית במוצר/בשירות שאדם מחפש, למשל "סניקרס עור עם סוליה גבוהה". כשלקוח משתמש בביטוי חיפוש ספציפי, כנראה שהוא מחפש בדיוק את מה שהוא רוצה לרכוש. ברוב המקרים, חיפושים ממוקדים כאלה עשויים להביא להמרות מכירה בהיקפים גדולים יותר מאשר חיפושים כלליים, אשר בד"כ מהווים מחקר שהצרכנים מבצעים טרם קבלת ההחלטה על הקנייה.

היררכית אתר מסחר אלקטרוני

מבנה האתר שלך הוא חלק מרכזי בקידום החנות הוירטואלית, כיוון שהוא מארגן ומתעדף  את התוכן של האתר עבור מנועי חיפוש. הוא מסמן היררכיה כמו גם את היחסים בין דפים שונים. 

מדגיש למנועי את הקטגוריות החשובות ומעניק להן "כח". כתוצאה מכך, האתר יקבל סיכוי להיות מדורג טוב יותר עבור מילות מפתח בקטגוריות מרכזיות שמניעות משתמשים למוצרים שהם רוצים לקנות.

מבנה אתרים לא מאורגן עם דפים במרחק לחיצה רב מעמוד הבית מדלל את כוחם, מוריד את דירוג האתר ומקשה על קידום הקטגוריות. לכן, לפני שמשקיעים בתוכן, בקישורים ובאופטימיזציה של דפי קטגוריות, מאוד חשוב להגדיר את ההיררכיה של האתר. 

אתרי מסחר אלקטרוני משתמשים בדרך כלל במבני אתר שטוחים כאלה:

מבנה היררכיה לאתר חנות אינטרנטית

בתמונה, דוגמא למבנה היררכי תקין ויעיל ששומר על מספר קליקים מיטבי מעמוד הביתה, מאפשר סריקה נוחה למנועי החיפוש וניווט קל למשתמשים

ארכיטקטורת אתרים שטוחה תבטיח שרוב התוכן באתר נמצא במרחק  3-4 קליקים מדף הבית. מבנה מסוג זה מאפשר למשתמשים למצוא בקלות את דפי המוצר שלך מהר יותר. ככל שעמודים עמוקים יותר (במרחק של קליקים גבוה מ 4) ייתכן שמנוע החיפוש לא יגיע אליהם בעת סריקת האתר. 

ליצירת מבנה היררכי שטוח נעבוד ב-3 שלבים:

  1. נערוך רשימה של כל המוצרים באתר שלך.
  2. נארגן את המוצרים לנושאים.
  3. נמיין כל מקבץ נושאים מרחב לצר יותר.


כדאי לשים לב – משתמשים מחפשים אחרת באינטרנט מאשר בחנות פיזית. אז כאן לא נגביל את עצמנו לחשיבה שבלונית כאשר מארגנים את המוצרים בקטגוריות. לדוגמה, מי שמחפש צלחות חד פעמיות לא יחפש בגוגל "מוצרים חד פעמיים", כך שיהיה צורך לפצל את הקטגוריה "מוצרים חד פעמיים" לתתי קטגוריות שנמצאות יותר בשימוש.

פירורי לחם Breadcrumbs

פירורי לחם מציגים למשתמש את המיקום בו הוא נמצא באתר שלכם. המונח הגיע מהאגדה על עמי ותמי בה הושאר שביל של פירורי לחם כדי למצוא את הדרך חזרה הביתה. פירורי לחם הם השורה הנמצאת מעל כותרת העמוד/מאמר. היא בנויה בצורת תרשים קצר, שמציג את מיקומך באתר. לדוגמא: 

פירורי לחם מתוך אתר מסחר לנעלי ספורט

בתמונה, כיצד נראים פירורי לחם באתר נעלי ספורט 

מידע זה משרת שלוש מטרות עיקריות:

  1. הוא מציג למשתמש את המיקום שלו ביחס להיררכיה הכללית של האתר בו הוא נמצא. 
  2. הוא משמשים ככלי ניווט ובכך משפרים את ההתמצאות בדפים השונים באתר. 
  3. הוא מספק למנועי החיפוש הקשר לגבי ההיררכיה של האתר. 

ניווט באתר

עוד דרך להציג את מבנה האתר שלך למנועי החיפוש היא ניווט באתר. הניווט צריך להיות היררכי ואינטואיטיבי וחשוב שיהיה תואם למבנה כתובת האתר שלך ולנתיבי פירורי הלחם.  יש להתחיל במחלקות הרחבות ביותר כגון "גברים" או "נשים". לאחר מכן, להתעמק בקטגוריות ספציפיות יותר כמו "בגדי ים" או "שמלות". 

קישורים פנימיים

קישורים פנימיים הם מרכיב חשוב נוסף באסטרטגיית קידום אתרים לחנות וירטואלית. הם מצביעים על רלוונטיות בין דפים מה שמוסיף עוד הקשר. הם גם עוזרים למנועי החיפוש להבין אילו מהדפים שלך פופולאריים או שימושיים יותר. באתרי מסחר כתוצאה ממבנה הקטגוריות, תתי הקטגוריות והמוצרים היושבים תחתיהם נוצרים קישורים באופן טבעי לכן נשקיע מחשבה בהיררכית האתר שיוצרת אותם.  

מקומות נוספים בהם נוכל להוסיף קישורים מתוך האתר הם עמוד הבית ומאמרים שיצרנו עבור ביטויי מידע, מתוך מאמרים אלה נוכל להוסיף קישורים לקטגוריות החשובות שלנו בהתאם לקשר.

מבנה כתובת URL

מבנה כתובת האתר חיוני לביצועי קידום אתרים של מסחר אלקטרוני מכיוון שהוא יוצר היררכיה וקשרי תוכן. כל תיקיה ותת -תיקייה בכתובת האתר מספקת למנועי החיפוש הקשר סביב מה שיש בדף, וכיצד כתובת האתר מתייחסת לאתר הכולל. באופן כללי נרצה כתובות קצרות וידידותיות. 

מעוניינים לקדם את החנות הוירטואלית שלכם במנועי חיפוש? מלאו את הפרטים ואחזור אליכם!

אופטימיזצית תוכן (On-page) לאתרי מסחר אלקטרוני 

תוכן בחנות וירטואלית משמעו כל המרכיבים שיש בדף נתון.

תיאור המוצר, תמונות מקוריות, וידאו, כפתורי שיתוף, מחיר המוצר, חוות דעת ועוד.

על מנת לבצע אופטימיזציה מושלמת לתוכן בעמוד מוצר וקטגוריה בחנות וירטואלית. ראשית יש לבצע ניתוח תוכן ולמפות כל אחת ואחת מכתובות ה- URL למילות המפתח הנכונות. מיפוי מילות מפתח לדף מבטיח שכל כתובת אתר מכוונת למילת המפתח הטובה ביותר עם שילוב אופטימלי של נפח חיפוש גבוה וכוונת חיפוש מתאימה. הוא גם מבטיח כי אין שתי כתובות אתרים לאותו מונח. 

קניבליזציה של מילות מפתח

קניבליזציה של מילות מפתח פירושו שיש מספר דפים באתר שמדורגים עבור אותה שאילתת חיפוש בגוגל (עבור אותן מילות מפתח). בדרך כלל, גוגל תציג תוצאה או שתיים מאותו דומיין בתוצאות החיפוש עבור שאילתה ספציפית. זה גורם לפחות הקלקות, מקטין את סיכויי הדירוג, ומקטין את ההמרות. מעבר לכך, גוגל עלולה להציג את הדף הפחות מבוקש בדף תוצאות החיפוש. 

שני הגורמים השכיחים ביותר לקניבליזציה של מילות מפתח הן שימוש לא נכון בניווט פנים ואסטרטגיות תוכן שאינן מתחשבות בקידום האתר.

אופטימיזציה של דפי קטגוריות בחנות וירטואלית

אופטימיזציה לכותרות (title tag) עמודי קטגוריה בחנות המקוונת 

כותרת הדף (הטייטל) הן אחד מגורמי הדירוג החזקים ביותר של קידום אתרים בדף, כך שצריך לכלול בהן את מילות המפתח המועדפות. אבל כותרות גם צריכות להתבלט בעמוד התוצאות ולעודד קליקים, לכן צריך לשמור עליהן שימושיות, אינפורמטיביות ותיאוריות.

מה שהלקוחות הפוטנציאליים יראו בתוצאות החיפוש זה תגית הכותרת ותיאור המטא. 

לא מספיק לכתוב רק את שם המוצר והמותג, צריך להשתמש בתיאורים מפתים כמו: 

  • הטוב ביותר
  • בהנחה
  • משלוח מהיר
  • משלוח חינם
  • במבצע 

או להדגיש נקודות כאב של לקוחות שהמוצר שלך פותר.

במסגרת קידום אתרי מסחר ננתח את תגי הכותרת בעשרת התוצאות המובילות עבור כל שאילתא ונחפש נקודות משותפות. צריך לבדוק האם יש דפוס למבנה שלהם, האם הם משתמשים במילת המפתח תחילה, או באמצע הכותרת, האם המתחרים מכניסים מילים נרדפות או ניסוח חלופי.

בתמונה, דוגמאות לכותרות טייטל עם ביטויים מניעים לפעולה כמו:"במבצע", "מחירים משתלמים", "מחיר מנצח", "מחירים בצויינים באחריות"

אופטימיזציה לתיאורי מטא (description) המניעים לפעולה

יש לכלול את מילות המפתח בתיאור המטא מכיוון שמילים אלו יהיו מודגשות בתוצאות החיפוש. מטרתו העיקרית של תיאור המטא היא לאלץ את המחפשים ללחוץ על הדף. חשוב להבהיר כי תגית המטא לא משפיעה ישירות על הדירוג. אולם שיעור הלחיצות (CTR) של התוצאות האורגניות של דפי האתר, הוא שיכול להשפיע על הדירוג שלך בתוך דף תוצאות החיפוש. שיעור קליקים גבוה יותר עבור שאילתה נתונה יצביע על רלוונטיות גבוהה יותר למנועי החיפוש. מחקרים הראו כי עלייה ב- CTR מובילה לדירוג גבוה יותר בממוצע.

אופטימיזציה לתגי H1

תגית H1 היא הכותרת של הדף עצמו ומה שהמשתמש יקרא לפני שיבדוק את שאר התוכן. היא פחות נחשבת לעומת תגית הכותרת, אך היא עדיין אחד מגורמי הדירוג המובילים של גוגל והיא עוזרת למנועי החיפוש ולמשתמשים להבין על מה מדבר הדף. מצד אחד H1 צריכה להיות דומה לתגית הכותרת כדי שהמשתמשים יבינו שהם נמצאים באותו דף. מצד שני אם הכותרות זהות מתפספסת האפשרות להשתמש ביותר מביטוי אחד שיכול להוביל גולשים לדף. לכן כדאי להשתמש במילים נרדפות. 

אופטימיזציה של כתובות אתרים

מבנה URL משמש כמערכת המארגנת את  התוכן שלך. שלושה עקרונות מנחים לאופטמיזציה URL:

  • עִקבִיות
  • תַמצִיתִיות
  • קוהרנטיות 

ה- Urls צריכים להיות קצרים אך מתוארים. זה משאיר אותם ממוקדים בביטוי מילת המפתח, דבר המשפר את ביצועי קידום החנות הוירטואלית. כתובות האתר צריכות להיות מובנות ונעימות הן למנועי חיפוש והן לבני אדם, לדוגמא:

דפי קטגוריות הם חלק מדפי הנחיתה החשובים ביותר באתר חנות מקוונת ולכן ביצוע אופטימיזציה הוא קריטי. ישנן טעויות רבות שאתרי חנויות מקוונות עושים בדפי הקטגוריות – למשל חוסר התאמה למילות מפתח ספציפיות, התמקדות במילות מפתח לא נכונות או שילוב של יותר מידי מילות מפתח. לעיתים בדפי הקטגוריות יש כפילויות עקב ניווט שמיושם בצורה לא נכונה, או שדפי הקטגוריות לא תואמים את האופן שבו הקונה חושב. 

ברמת התוכן לעיתים יש נטייה להשאיר את הקטגוריה נקייה ממלל אך חשוב להוסיף מילות מפתח לדפי הקטגוריות שלך באופן טבעי בתוך התוכן ובכותרות המשנה. כמו כן שימוש בביטוים קשורים (ביטוי LSI ביטויים שייסעו למנועי חיפוש להבין את הקשר התוכן טוב יותר) לעולם התוכן חשוב גם הוא. 

לדוגמא בקטגוריה של תנורים למטבח נכניס ביטויים כמו: 

  • טיימר
  • טמפרטורה 
  • עוצמת בישול 
  • חימום
  • גריל 
  • בילט אין 
  • תוכניות בישול 
  • חיסכון בחשמל

כדאי לכתוב תוכן מעניין המספק חווית משתמש טובה יותר. זה יכול לשפר את דירוג האתר שלך ולהבדיל אותו מהמתחרים

אופטימיזציה לעמוד מוצר בחנות וירטואלית

דפי המוצרים שלך חשובים בצורה בלתי רגילה, כיוון שהם מושכים תנועה בתחתית המשפך. כדאי לשים לב לדברים הבאים בקידום דפי מוצר של חנות וירטואלית: 

ישנן מספר נקודות שחייבות להיות above the fold (ללא גלילה) כאן יש לתת דגש מוקפד יותר לתצוגת מובייל.

  • כותרת H1, כותרת ייחודית לכל מוצר עם שם המוצר ותכונה עיקרית שלו.
  • מחיר מוצר, בעמוד מוצר צריך לתכנן את העמוד באופן כזה שהמחיר לא יצריך גלילה (בעיקר במובייל). מחיר המוצר, ההנחות עליו במידה ויש צריכים להיות בולטים ומודגשים לגולש
  • כפתור רכישה או הוספה לסל/מועדפים כפתור המאפשר בקלות להוסיף מוצר לאחת מהאפשרויות במיקום בולט
  • תמונות המוצר ו-ווידאו (וידאו לא חייב להיות above the fold),  שימוש בתמונות או וידאו ויצירת חווית משתמש פנטסטית, תמונות מקוריות שלכם למוצרים והוספת סרטוני וידאו המספקים סקירה, הסבר או הדרכה (במידה ורלוונטי) יכולים גם הם לספק חווית משתמש טובה יותר. ככל שאתר מבדל את עצמו ממתחרים שמוכרים מוצרים זהים זה מעניק יתרון. 
  • תיאור מוצר – תיאור מוצר מורחב וייחודי אשר מושך את העין ומותאם לחיפוש מילות מפתח. לא אחת מותגים שאתם מוכרים מספקים לכם תיאור מוצר, שימוש בתיאור כזה בעייתי שכן הו יכול ליצור שכפול תוכן באתרים שמוכרים את אותם מוצרים בדיוק. לכן הקפידו להעניק תיאור מוצר משלכם. זו אמנם עבודה לא קטנה אך היא תעשה הבדל משמעותי בינכם לבין המתחרים.

תוספות רצויות להעשרת החוויה 

  • זמינות במלאי, אחד הדברים שיכולים לתסכל גולשים באתרי מסחר הוא לבצע הזמנה ולגלות לאחר סיום ההזמנה שהמוצר אינו במלאי.
  • עדכון כמויות, כפתור המאפשר בקלות לעדכן הוספה או הסרה של כמות ההזמנה מהמוצר שהוזמן.
  • הערות על משלוחים מהירים וחינמיים, כבוסטרים ומניעים לפעולה
  • מוצרים קשורים, על מנת להגביר את מעורבות הגולשים באתר רצוי להוסיף מוצרים קשורים כמו לקוחות שהתעניינו גם במוצרים X הבאים, מוצרים דומים וכן הלאה
  • שאלות תשובות תשובות לשאלות ספציפיות רך שכיחות למוצר, יכולים לחזק את הביטחון של הגולש ולהסיר חששות.
  • קישורים למאמרים וסקירות, כפי שרשמתי בתחילת המאמר גולשים נמצאים בשלבי רכישה שונים כשהם משוטטים באתר, למשל במוצרים יקרים יותר (אך לא רק), הוספת קישורים לסקירות ומאמרי מידע יעניקו ערך כפול. המשך גלישה באתר והפגת חששות. שניהם עשויים לעודד רכישה.  
דוגמא לעמוד מוצר בחנות אינטרנטית

בתמונה, דוגמא מתוך אתר urban outfitters תצוגת דסקטופ

דוגמא לעמוד מוצר במובייל

בתמונה, דוגמא לעמוד מוצר, מתוך אתר e-bags תצוגת מובייל

נקודות נוספות

שימוש בסכמות

תגי סכמה הם קטעי קוד שאפשר להוסיף ל-HTML המאפשרים למנועי החיפוש להבין טוב יותר את התוכן בדף ולהציג קטעי טקסט עשירים מתחת לכותרת הדף בדף התוצאות. זוהי דרך מצויינת לקבל עוד שטח בתצוגת התוצאות ולפתות משתמשים ללחוץ על האתר. הסכמות יכולים להציג מידע ספציפי על מוצרים ומיקומי חנויות, כמו גם דירוגים וביקורות.

סכמת מוצר

סכמה זו מיועדת במיוחד לאתרי מסחר ויש בה שדות כמו שם מוצר, כתובת תמונת המוצר, תיאור המוצר, הקטגוריה אליו המוצר שייך, שם היצרן, מק"ט המוצר, מחיר או טווח המחירים, סוג המטבע, זמינות במלאי ועוד.  

סכמת ביקורות

ה- review markup הוא סוג של תג סכמה שמציג ביקורות וחוות ודעת של הגולשים. חוות דעת חיובית יכולה לעזור לדפי המוצר להתבלט בתוצאות החיפוש. אם המוצרים שלך מקבלים ביקורות מעולות, ה-review markup הוא דרך מצוינת להציג זאת ולעודד קליקים.

לגוגל יש הנחיות ספציפיות לסוגי נתונים מובנים שונים (סכמות), וחשוב להטמיע אותם באתר באופן תקין. לרוב זו תהיה עבודתו של המתכת תוך ליווי של מקדם אתרים. על מנת לבדוק אם הסכמה הוטמעה כהכלה או לבדוק אם הדף שלכם מכיל סכמה ניתן לבדוק בכלי הזה 

סכמה ביקורות לחנות וירטואלית

בתמונה, תוצאה עשירה בדף התוצאות. מציגה את דירוג הגולשים

הוספת טקסט חלופי לתמונות

באופן טבעי באתרי מסחר יש לא מעט תמונות. לכן שילוב טקסט חלופי (טקסט Alt) מסייע לאנשים בעלי ליקויי ראייה המסתמכים על קוראי מסך, להבין תמונות ותוכן גרפי אחר. היות שגם מנועי החיפוש אינם יכולים לראות תמונות, הם מסתמכים על הטקסט החלופי כדי לאסוף מידע על התמונה ודף האינטרנט. הוספת מילות מפתח לתיאור הטקסט החלופי היא לא רק דרך מעולה לחיזוק הרלוונטיות של הדף לשאילתא מסוימת, היא גם מגבירה את הסבירות שהתמונה תופיע בחיפוש תמונות של גוגל אחר מילת המפתח.

הוספת כותרות משנה ממוקדות מילות מפתח

כותרות משנה עוזרות לגוגל להבין את הארכיטקטורה של דף האינטרנט, ולכן הן מקום חיוני למילות המפתח. מבחינה היררכית לתג H1 ניתן משקל רב יותר מ- H2 וכן הלאה. כותרות משנה הן גם מקום אידיאלי לעבודה עם מילות מפתח בעלות זנב ארוך.

התאמה לחיפוש קולי

חיפוש קולי נמצא בעלייה משמעותית וכדאי לנצל את המגמה הזו למטרת אופטימיזציה של קידום החנות הוירטואלית. גוגל מעדיפה תשובות תמציתיות וברורות לשאילתות חיפוש קולי. חיפושים קוליים בדרך כלל לובשים צורה של משפטים, כך שמילות מפתח עם זנב ארוך משתלבות איתן יפה.

מדדי אמינות

אבטחת אתר

ראשית צריכה להיות לעמוד בתקן אבטחת מידע SSL (תקן שמטרתו לוודא שהמידע שעובר בין צד השרת לגד הגולש מאובטח ומוצפן). לאחר התקנת התקן כתובת הדומיין תשב תחת הפרוטוקול המאובטח https.

תשלום באתרי מסחר, כיוון שגולשים משאירים מידע רגיש כמו הפרטים האישיים שלהם ואמצעי תשלום. גם שירות הסליקה צריך להיות מאובטח.

אמינות

  • שקיפות מי עומד מאחורי האתר, בין אם זה אדם או חברה.
  • שירות לקוחות, החל ממספר טלפון דרך אמצעים תומכים כמו צ'אט, פניה במייל או בוואטסאפ. כל לקוח רוצה להרגיש בטוח בעת הקניה ושירות לקוחות נגיש מגביר את ההרגשה הזו.
  • תקנון אתר, בתקנון האתר בדרך כלל יהיו גם פרטי קשר, כתובת המשרדים, אופן השימוש באתר, מדיניות הזמנות, החלפות והחזרות וכן מדיניות ואפשרויות משלוחים. בנוסף אפשר לחזק בדפים יעודים שמסבירים באופן ידידותי ונקודתי על כל נושא.  
  • כפתור ביטול עסקה, כיום באתרי e-commerce יש חובה ליצור כפתור שמאפשר ביטול עסקה מהיר.
  • מדיניות פרטיות, איזה מידע אוסף האתר על הגולשים בו.
  • מותגים מוכרים, במידה והאתר שלכם מוכר מותגים מוכרים רצוי לשלב זאת באופן ברור בקטגוריות האתר.
  • חוות דעת, המלצות וביקורות של גולשים.

ניתוח ושלבים לגילוי בעיות SEO טכניות באתר מסחר אלקטרוני

סריקת אתר בכלי ניתוח

זהו השלב הראשון בבדיקה טכנית של קידום אתרים. כלי סריקת אתרים פופולריים כמו  semrush ו- Screaming Frog. כלים אלה סורקים את האתר שלך באותו אופן שבו עכביש (הרובוט של מנוע החיפוש) במנועי חיפוש – קישור אחר קישור ודף אחר דף.

באמצעות סריקת האתר נגלה: 

  • עמודים שמחזירים קוד 404 (עמודים שנמחקו מהאתר ולא בוצעה להם הפניה לעמוד אחר) 
  • סורק מנועי חיפוש לא יגיד לך מתי הוא מגיע לדף 404 או לשרשרת הפניה מחדש. 
  • בעיות תוכן כפול
  • שגיאות שרת
  • שרשראות של הפניות (לדוג' עמוד הוסר, בוצע לו הפניה לעמוד שגם הוסר) 
  • שגיאות עם תגים קנוניים 
  • תגי אינדקס (האם הדף יכול להסרק על ידי מנוע החיפוש או לא) 
  • ויזואליות של מבנה האתר – היררכיה 
  • משקלי הדפים (למי מי יש קישורים רבים שמפנים אליו בתוך האתר) 
  • עמודים עם תגיות טייטל כפולות, חסרות, ארוכות מדי או קצרות
  • עמודים עם תגיות תיאור כפולות, חסרות, ארוכות מדי או קצרות 
  • עמודים עם תגיות H1 כפולות, חסרות, ארוכות מדי או קצרות 

איתור וטיפול בתוכן כפול

להרבה חנויות וירטואליות יש בעיות תוכן כפול. למשל דפי מוצר כמעט זהים המשתנים רק לפי צבע, או מחיר מבצע. הכפילויות מבלבלות את מנועי החיפוש, מורידות את דירוג הדף וכח הקטגוריה. 

לכן צריך לבדוק שאין תוכן כפול, ואם כן יש להסיר או לאחד דפים. כמו כן צריך להקפיד להשתמש בתגים קנוניים כדי שגוגל יזהה  את כתובת ה- URL הראשית. 

תג קנוני הוא אלמנט HTML שממוקם באזור ה-Head של הדף. בעזרתו בעל האתר מסמן לגוגל מהי כתובת ה-URL המועדפת, מבין מספר כתובות URL אשר נסרקות באופן נפרד, אך מכילות תוכן משוכפל או דומה. באמצעות התגית אנו נמנעים מבזבוז סריקה של דפים עם תוכן רזה או משוכפל ומעניקים כח לדף מוצר ראשי מייצג. 

שיפור, הסרה או איחוד של תוכן דליל

כשיש באתר החנות עמודים רבים עם תוכן דליל זה מחבל במאמצי קידום האתר. מוטב שיהיה קומץ דפים מועילים ומפורטים.

אם זוהתה דלילות תוכן , צריך ליצור גיליון אלקטרוני של הדפים שנחשפו ולארגן כל אחד מהם. ייתכן שצריך למחוק ולהפנות את הדף, או שמחליטים להשאיר אותם אבל אז יהיה לעבות את התוכן ולהעניק לו משמעות ייחודית. 

ניווט פנים ומסננים

ניווט פנים – מערכת פילטור וסינון של הקטגוריות. זוהי מערכת ניווט המשמשת אתרי חנויות מקוונות ומאפשרת למשתמשים לסנן מוצרים כך שיתאימו להעדפות המשתמש שלהם, כמו מחיר, גודל, צבע וכו'. ניווט פנים יוצר כתובת URL חדשה לכל חיפוש מסונן, שיכול ליצור כמות עצומה של תוכן כפול ולפגוע בנראות של הדפים בעיני מנוע החיפוש.

כל אפשרות סינון מתווסת בעצם על בחירת הסינון הקודמת. לדוגמה, משתמש המחפש מקרר 4 דלתות עשוי להשתמש בניווט פנים כזה:

קטגוריות -> מוצרי חשמל -> מקררים -> מקרר 4 דלתות

אתרי מסחר אלקטרוני משלבים מסננים כדי לאפשר חוויית משתמש נוחה. לדוגמה, לקוח מעוניין במקרר 4 דלתות בנפח 500 ליטר בפחות מ- 3,000 שקל.  הלקוח יכול להשתמש בניווט פנים כדי להגיע לדף קטגוריית המקררים. לאחר מכן, הוא יוכל להפעיל מסנני גודל ותמחור כדי לצמצם את התוצאות.

ניווט פנים ומסננים מספקים למשתמשים מערכת ניווט פשוטה ונוחה למיון מספר עצום של מוצרים. אבל חשוב לוודא שלא מחבלים בקידום האתר על ידי יצירת דפי קטגוריות דומות כחלק מהניווט ולכן חלק ממאצי הקידום היא להחליט מי מהם לא יאונדקס בגוגל. 

אופטימיזציה מבנה הקישורים הפנימיים

קישורים פנימיים מסייעים למשתמשים לגלות את המוצרים וגם מאפשרים למנועי החיפוש להבין אילו דפים הם החשובים ביותר. קשה מאוד לבנות קישורים חיצוניים ישירות לדפי המוצר. לכן קישורים פנימיים חיוניים להצלחת קידום אתרים אורגני בגוגל של חנויות מקוונות. 

כמו בהרבה תחומים בקידום אתרים, הרלוונטיות של הקישורים הפנימיים היא קריטית.  על הקישור הפנימי לעזור לקונה למצוא את מבוקשו או לגלות תוכן שימושי. דירוג הדף יעבור מדף הבית שלך ומדפי התוכן לדפי המוצר שלך ע"י קישורים פנימיים.

עם זאת לא צריך להגזים עם הוספת קישורים פנימיים. יש להתמקד במקומות שבהם זה רלוונטי לגולש ועשוי לשפר את החוויה שלו. 

אם כך באופטימיזציה לקישורים פנימיים צריך לשים לב ל: 

  • לקשר למוצרים וקטגוריות מפתח מדפי תוכן ובלוגים
  • לא להשתמש בקישורים רבים מדי בתוכן
  • לכלול את הקטגוריות החשובות ביותר בניווט 
  • להשתמש במילות מפתח בהתאמה מדויקת ובזנב ארוך בטקסט העוגן שלך (לקישורים פנימיים).
  • לתקן קישורים שבורים
דוגמא להוספת קישור לעמוד קטגוריה מתוך מאמר בלוג

בתמונה, שימוש במאמר בבלוג האתר, על מנת לאפשר חווית משתמש טובה. נכתב מאמר "איך בוחרים שידת תינוק" ובו קישור לקטגוריה

פוטר האתר

הפוטר הוא החלק שנמצא בחלק התחתון של האתר ותפקידו לסייע בניווט לקטגוריות ודפים חשובים באתר. בפוטר בדרך כלל נראה מפת אתר מסוג html (רשימה של כל הקטגוריות באתר ותתי הקטגוריות – בדרך כלל באתרים שיש בהם המון קטגוריות) , קישורים למדיה חברתית וקישורי שירות חשובים כגון מדיניות פרטיות, תקנון האתר, מדיניות משלוחים, פרטי יצירת קשר, מידע על שירות לקוחות, וכדומה. 

מפת אתר XML

מפת XML היא דרך להנגיש למנועי החיפוש את האתר למטרות אינדקס. היא מכילה את כל הדפים באתר שאנחנו רוצים שמנוע החיפוש יסרוק. ניתן לייעל את מפת האתר בכמה דרכים:

  • לתת עדיפות לדפים האיכותיים ביותר שלכם (אם כי ייתכן ש- Google לא תעקוב אחר ההנחיות).
  • לארגן את מפת האתר לתתי מפות משנה, כגון פוסטים, דפים,קטגוריות, וידאו וכו '.

תגיות-מטא רובוטים (meta robots)

תגיות מטא רובוטים הן הוראות ברמת הדף לסורקי אינטרנט, כגון האם להכניס את הדף לתוצאות החיפוש, האם להתייחס לקישורים בדף וכן הלאה. תגית זו אינה גלויה למשתמשים. היא שימושית למשל כשאנו רוצים לחסום עמוד לסריקה של גוגל.  אפשר להשתמש בהן כדי לקבוע אם הבוט יעקוב אחר הקישורים בדף או יציג את כתובת האתר בדפי התוצאות. 

אופטימיזציה לנייד

התאמה לניידים משפיעה מאוד על דירוג האתר, בעיקר מאז שגוגל הכניסה את עדכון ה-“Mobile First”. צריך לבדוק שכל הדפים באתר מוצגים בצורה תקינה ונכונה ושהאתר ידידותי לניידים. שווה לבדוק את אחוז המבקרים בנייד, כמו גם את שיעור היציאה מדף הכניסה ואת שיעורי ההמרות. 

שיפור מהירות האתר וזמן הטעינה של הדפים

כיוון שמהירות הדף משפיעה מאוד על חווית המשתמש היא מהווה גורם מרכזי נוסף במידת דירוג האתר. גולשים רבים עשויים לנטוש את האתר במידה וזמן הטעינה יהיה ארוך משתי שניות. יש לא מעט מחקרים המעידים שאתרים שנטענים מהר אחוז ההמרות בהם גבוה יותר בהשוואה לאתרים איטיים יותר. לכן יש לשפר את מהירות האתר ככל הניתן. שיפור ביצועים מצריך ידע טכני ובדרך כלל נעשית על ידי מומחים בתחום הספציפי של שיפור ביצועים. אולם יש פלטפורמות שניתן להוריד להם תוספים שיכולים לשפר את הביצועים.

יש בעיות שניתן לטפל בהם לבד למשל תמונות וחברת אחסון. 

מכיוון שבאתרי מסחר יש המון תמונות, לכל תמונה יש משקל. לכן לפני שמעלים תמונה לאתר יש לבצע כיווץ למשקלה.  ניתן לבצע בשני דרכים, תוסף שמטמעים למערכת ושירות כיווץ תמונות אונליין כמו זה

חברת אחסון, יכולה להשפיע גם היא על זמני תגובה וטעינה של האתר לכן בדקו שהשרת של חברת האחסון קרוב לקהל היעד. עדיף להשקיע קצת יותר בשירות האחסון לאחסן בחברה שדרכה זמני התגובה והטעינה קצרים.

אסטרטגיות בניית קישורים (Off-page) לאתרי מסחר אלקטרוני

חלק משמעותי מהאלגוריתם של גוגל מעניק דירוג על קישורים איכותיים שנכנסים לאתר החנות. קישור מאתר אחר שמפנה לאתר החנות מעיד על "המלצה", ההמלצה הזו היא מעין סיגנל "כח" שעובר לאתר. לכן ככל שיהיו לנו קישורים שמפנים לחנות זהו סיגנל חיובי ומשמעותי שיתרום למאמצי הקידום. חשוב לדעת שלא כל קישור הוא חיובי ועדיף איכות על כמות. בניית פרופיל קישורים ככל שיהיו מאתרים רלוונטים ובעלי סמכות ומהימנות מול גוגל, חיוביים למאמצי הקידום.

כדי למקסם את פוטנציאל הדירוג ולשמור על פרופיל קישורים טבעי ומגוון נרצה ליצור מספר סוגים של קישורים נכנסים 

  • קישורים על שם המותג לדף הבית יעבירו כח לכל דפי האתר
  • קישורים עמוקים לתוכן תומך כמו פוסטים בבלוג יעבירו כח עבור ביטוי זנב שהפוסט מקדם ועמוד המאמר יעביר כח לקטגוריה אליה מקשר.
  • קישורים ישירים לדף קטגוריות, מעניקים כח ישירות לקטגוריה אולם מעט קשה יותר להשיג אותם באופן טבעי.

ישנן מספר דרכים שאפשר להשתמש בהן כדי להרוויח קישורים נכנסים טובים:

איתור פרופיל קישורים של מתחרים

חשיפת פרופיל הקישורים של המתחרים יכול  לגלות אתרים שמוכנים לקשר לחברות או למוצרים הדומים לאתר החנות. בנוסף, פרופיל הקישורים של המתחרים יחשוף מקורות קישורים שללא איתור דרך הכלי לא היינו יכולים לחשוב עליהם. הכלים בהם עושים שימוש כדי לגלות את פרופיל הקישורים של המתחרים הם: Moz Link , Ahrefs, Majestic או SEMRush. 

תיקון קישורים שבורים 

אתרי חנויות מקוונות מסירים לעתים קרובות מוצרים וקטגוריות כאשר המלאי משתנה. כתוצאה מכך, כל קישור שמפנה לאותם דפים יחזיר שגיאת 4XX אלא אם כן יפנו מחדש מוצרים. אפשר להשתמש בכלים כמו Ahrefs Broken Link Checker או BrokenLinkCheck.com כדי למצוא את הקישורים השבורים ולאחר מכן לקשר לדף דומה באתר שלך במקום זאת. 

מינוף שותפים אסטרטגיים לבניית קישורים לחנות וירטואלית

אחת הדרכים הטובות להרוויח קישורים רלוונטיים היא שיתוף פעולה עם שותפים אסטרטגיים וספקים. לדוגמה, תוכל להציע לתרום תוכן של מומחה לבלוג של השותף/ספק שלך. לחלופין, תוכל לספק המלצה עם קישור חזרה לדף הבית שלך.

הפגנת מומחיות

לעסק המסחר האלקטרוני שלך יש מומחיות נרחבת בתעשייה, ולכן מתבקש שתכתוב תוכן באתרים אחרים. על ידי הפיכת החברה שלך לקול סמכות בענף שלך, תוכל למנף את הידע הייחודי שלך כדי לספק תוכן שימושי.

כאשר אתה כותב לפרסום בתעשייה, בדרך כלל יחזירו לך קישור לאתר שלך. אם לאתרים אלה יש דירוג דומיין גבוה, תוכל לבנות אוסף של קישורים נכנסים תוך הגברת המודעות למותג.

שיתוף פעולה עם משפיעים

משפיענים קטנים בנישה שלך הם בעלי סיכוי גבוה להגיע לקהל היעד שלך. זה סוג של שיתוף פעולה שמאד מתאים לקידום חנות מקוונת. כמו תמיד צריך להיות יצירתיים ולמצוא רעיונות תוכן חדשים שירגשו את הקהל שלהם.

כשמעריכים בלוגרים פוטנציאליים, צריך לשים לב למעורבות הבלוג, לתדירות הפרסום, הרלוונטיות והאיכות הכוללת.

קידום מכירות

מעבר לעידוד הלקוחות לרכישה, קידום מכירות הם גם תוספת מצוינת לאסטרטגיית בניית הקישורים. גם כאן צריך יצירתיות כדי לגרום לעיתונות לדבר על המבצע שלך, ולגרום לאנשים לדבר על המוצר שלך גם אם הוא לא מעניין אותם ישירות. אם הצלחת ליצור באזז סביב המבצע העיתונות תתעניין בזה ותקשר אליו. 

שיווק באמצעות תוכן במסחר אלקטרוני

שיווק באמצעות תוכן מעולה מעניין את הלקוחות לאורך כל משפך ההמרות, לא רק כשהם מוכנים לקנות. 

חשוב מכך, אנשים ממעטים לקשר לדפים בקטגוריית מוצרים בעצמם. לכן שיווק באמצעות תוכן יכול להיות תשובה לכך. אפשר לבנות קישורים לדפי תוכן כמו פוסטים בבלוג, מאמרים, סיפורים וכדומה. 

את התכנים הללו ניתן לפרסם במקביל בכל ערוץ דיגיטלי, ערוץ יוטיוב, רשתות חברתיות, ניוזלטר ללקוחות רשומים

לדוגמא: 

נניח אתר ציוד ספורט והנעלה 

  • ניתן לעלות מגוון מאמרים בנושא רעיונות לתרגילים לפי אזור מסוים בגוף 
  • תפריטי תזונה
  • טיפים להורדת אחוז השומן בגוף 
  • סרטוני הדרכה לשימוש במכשירים 
  • מאמר כיצד לבחור נעל ריצה מתאימה 
  • הבדלים בין מכשירים דומים ומה הפונקציונליות שלהם. 

שיווק באמצעות תוכן מדגיש את המומחיות של המותג שלך בנושאים שחשוב לקהל היעד שלך ומייצר ערך נוסף, וזה מעולה עבור קידום אתרים בכלל וכמובן עבור קידום חנות וירטואלית.  

מעוניינים לקדם את האתר שלכם במנועי חיפוש? מלאו את הפרטים ואחזור אליכם!

אני בעלת ניסיון רב במגוון סוגים של אתרים (מסחר ותוכן) ובמערכות ניהול ואני מביאה איתי הסתכלות כוללת על כל היבטי הקידום. יש לי תחושת סיפוק מיוחדת כשאני רואה עסקים גדלים ומפתחים באמצעות קידום אתרים אורגני. מבחינתי כל פרויקט הוא ייחודי ואני בונה את תוכנית העבודה שלי לכל אתר אחרי מחקר יסודי של המתחרים בזירה (עוצמות וחולשות) ומחקר מילים (לא שיגרתי) מקיף לאיתור הזדמנויות שיקלעו למטרותיך. המטרה שלי היא לתרום לגדילה העסקית שלך דרך קידום אורגני ופעולות שיהפכו את האתר לבעל ערך אמיתי לגולש. מגיעה עם המון תשוקה ומסירות! ואמא לשני חברה' מהממים.

בואו נדבר על קידום האתר

דילוג לתוכן