המחשה לבניית Topical Authority

קידום אתרים אורגני בשיטת Topical Authority

תוכן עניינים

Topical Authority – סמכות נושאית מתייחסת ליכולתו של אתר אינטרנט להיחשב כמקור מידע מהימן ומומחה בתחום ספציפי. אתר בעל סמכות נושאית גבוהה יזכה לרוב לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל, ימשוך אליו יותר תנועה אורגנית ויהווה יעד מועדף עבור מנועי חיפוש וגולשים כאחד.

למה קידום אתרים בשיטת Topical Authority חשוב כל כך?

כדי להבין מדוע קידום אתרים בשיטת Topical Authority חשוב כל כך, ראשית צריך להבין איך מנוע חיפוש כמו גוגל עובד. גוגל ומנועי חיפוש נוספים מוגדרים כמנועי חיפוש סמנטיים. מנוע חיפוש סמנטי משתמש בטכנולוגיות מתקדמות, כמו עיבוד שפה טבעית (NLP) ובינה מלאכותית (AI), כדי להבין את משמעותן של מילים ומשפטים בשפה טבעית. במקום להסתמך אך ורק על מילות מפתח פשוטות, מנועי חיפוש סמנטיים מנסים להבין את הכוונה האמיתית מאחורי השאילתות של המשתמשים ולהציג תוצאות רלוונטיות בהתאם. לכן ככל שהתוכן באתר ומחוצה לו מכסים בצורה עמוקה את נושאי האתר, הוא יהפוך למקור סמכות בתחומו, מה שיוביל לתנועת גולשים ודירוגים גבוהים.

יתרונות קידום אתרים בשיטת Topical Authority

  1. שיפור דירוגים במנועי החיפוש – אתר עם סמכות נושאית גבוהה יזכה לדירוגים גבוהים יותר בגוגל, מה שיוביל לתנועה אורגנית מוגברת ויותר מבקרים רלוונטיים.
  2. אמון ואמינות – אתר הנחשב למומחה בתחום מסוים יהווה מקור מידע מהימן עבור המבקרים. הם יחזרו לאתר שלך שוב ושוב וימליצו עליו לאחרים.
  3. הגדלת התנועה האורגנית – אתר עם סמכות נושאית גבוהה ימשוך אליו יותר תנועה אורגנית. מבקרים המחפשים מידע בתחום האתר ימצאו את האתר שלך בקלות ויבחרו בו כמקור מידע.
    קישורים חיצוניים: אתרים אחרים ירצו לקשר לאתר שלך כמקור מידע מוסמך, מה שישפר את סמכות האתר שלך אפילו יותר ויחזק את הדירוגים שלך בגוגל.
  4. קישורים חיצוניים – אתרים אחרים ירצו לקשר לאתר שלך כמקור מידע מוסמך, מה שישפר את סמכות האתר שלך אפילו יותר ויחזק את הדירוגים שלך בגוגל.

לצורך הדוגמה, כדי לבנות סמכות נושאית בתחום קידום אתרים אורגני בגוגל אני אצטרך לכתוב מאמרים כמו:

  • מה זה קידום אתרים אורגני (seo)
  • אופטימיזציה on-site לאתר קיים
  • מחקר מילות מפתח
  • כתיבת תוכן מותאם ל-SEO
  • בניית קישורים
  • קידום אתרים אורגני לאתרי מסחר וכן הלאה

כיצד ניתן לבנות סמכות נושאית (Topical Authority)?

מעוניינים לקדם את האתר שלכם במנועי חיפוש? מלאו את הפרטים ואחזור אליכם!

בניית סמכות נושאית לאתר היא תהליך ארוך ורוחבי אשר מורכב מהיבטים רבים. קיבצתי כאן את עקרונות השיטה:

ניתוח תוכן מעמיק ומפורט

מנוע חיפוש סמנטי מנתח את התוכן בצורה מתקדמת יותר, מתייחס להקשרים ולמשמעות של התוכן ולא רק למילות המפתח. לכן, אתר שמייצר תוכן מעמיק ורחב בתחום מסוים ייתפס כבעל סמכות נושאית גבוהה יותר. לכן בשלב מחקר המילים חשוב לנו לבחון את עולמות התוכן של הנישה שלנו. בתמונה מטה בחרתי לצורך הדוגמה את המונח משכנתא. בצד שמאל ניתן לראות עולמות תוכן שיכולים לכוון אותנו ליצירת אשכולות תוכן. למשל בנקים למשכנתאות, ריביות על משכנתא, הלוואות למשכנתא. את אשכולות הנושאים הללו אנחנו נפרק לתתי נושאים. 

בניית מחקר מילים לחיזטק הסמכת הנושאית של האתר

 

אתר המעוניין לבנות סמכות נושאית חייב להשקיע ביצירת תוכן מעמיק ורחב בתחום פעילותו. תוכן כזה יוכיח למנוע החיפוש ולמשתמשים כי האתר מהווה מקור מידע אמין ובעל ערך.

נושאים מורכבים או מסועפים עלולים להרתיע משתמשים רבים. לכן, חשוב לפרק אותם לגורמים קטנים וברורים יותר, תוך שימוש בשפה פשוטה וקלה להבנה. ניתן לעשות זאת באמצעות יצירת מדריכים והוראות צעד אחר צעד, המהווים משאב שימושי ונגיש עבור קהל היעד.

שיתוף דעות וניתוחים של מקרה בוחן, הן על ידי בעל האתר והן על ידי מומחים אחרים בתחום, תורם רבות לבניית סמכות נושאית. גישה זו מאפשרת לאתר להציג את הידע והניסיון הייחודיים שלו, תוך הדגשת הערך שהוא מעניק למשתמשים.

רלוונטיות תוכן - חיזוק סמכות נושאית

רלוונטיות היא גורם משמעותי וחשוב בבניית סמכות נושאית וקידום אתרים אורגני (SEO) בגוגל. הסיבה לכך פשוטה, גוגל שואף לספק למשתמשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבור שאילתות החיפוש שלהם.

כאשר משתמש מקליד שאילתה, גוגל סורק מיליארדי דפי האינטרנט באינדקס שלו ומנתח את התוכן שלהם. מטרת הניתוח היא לזהות את האתרים שהכי רלוונטיים לשאילתה, תוך התחשבות במגוון גורמים, כמו:

  • המילים והביטויים שמופיעים בתוכן.
  • מה המשתמש מחפש? האם הוא מחפש
  • מידע, מוצר, שירות או משהו אחר?
  • מהו ההקשר של השאילתה? 
  • מה המשתמש יודע כבר על הנושא?
  • האם התוכן מדויק, מעודכן ואיכותי?
  • האם האתר קל לשימוש ונוח לניווט?
  • האם לאתר יש מוניטין בתחום שלו? האם
  • הוא נחשב למקור מידע אמין?


רלוונטיות תוכן ניתן להשיג באמצעות

אופטימיזציה של מילות מפתח – שימוש נכון במילות מפתח ממוקדות רלוונטיות לתחום ולקהל היעד.
התאמה כוונת החיפוש – התאמת התוכן לשאילתות החיפוש של המשתמשים, תוך הבנת כוונתם ומענה לצרכיהם.
יצירת אשכולות נושאים – קיבוץ תוכן קשור יחדיו כדי לכסות נושא באופן יסודי ומקיף.
רלוונטיות סמנטית – שמירה על זרימה לוגית וקשר בין נושאים שונים בתוך התוכן, תוך יצירת תמונה שלמה ומקיפה.

מפה נושאית היא כלי גרפי המשמש לארגון וייצוג ידע באופן חזותי. היא מורכבת ממושגים מרכזיים, הקשורים זה לזה באמצעות קשרים שונים. הקשרים יכולים להיות היררכיים, סיבתיים, אסוציאטיביים או כל סוג אחר של קשר רלוונטי. קרדיט לתמונה: https://inlinks.com/

איכות תוכן - אבן יסוד בבניית סמכות נושאית

תוכן איכותי תומך בבניית סמכות נושאית באמצעות מספר מאפיינים חשובים:

הצגת נתונים וממצאים ייחודיים – תוכן המבוסס על מחקר מקורי שלכם מעניק לו ערך מוסף ומייחד אתכם מאתרים אחרים. גוגל מעריך תוכן מקורי ומייחס לו חשיבות רבה בדירוג האתר.

ציטוט ממקורות סמכותיים בתחום – חיזוק הטענות שלכם באמצעות ציטוט מאתרים ומחקרים מוכרים מעלה את אמינות התוכן בעיני המשתמשים ומנוע החיפוש.

עדכניות ותקינות התוכן – מידע שגוי או מיושן פוגע באמינות האתר ובחוויית המשתמש. חשוב לוודא שהמידע שאתם מציגים מעודכן בהתפתחויות האחרונות בתחום.

כתיבה ברורה, מעניינת וקלה להבנה – גם התוכן המקצועי והאיכותי ביותר לא יהיה יעיל אם הוא כתוב בשפה מסובכת או קשה לעיכול. השתדלו לכתוב בצורה ברורה, תוך שימוש בדוגמאות ותכנים ויזואליים לשיפור ההבנה והעניין.

אתר נישה מקודם בשיטת סמכות נושאית
אתר נישה מקודם בשיטת סמכות נושאית. כמות התנועה הוכפלה תוך חצי שנה

רעננות תוכן - חיזוק Topical Authority דרך עדכניות ומידע מדויק

רעננות תוכן – באמצעות עדכונים קבועים שומרים על רלוונטיות של התוכן על ידי סקירה ושינוי תכנים באופן תדיר והוספת מידע חדש. עדכון תוכן מסמן למנועי חיפוש שהאתר פעיל ועוסק באופן רציף בנושאים שלו. עדכונים קבועים משפרים גם את חווית המשתמש על ידי מתן הנתונים והתובנות העדכניים ביותר.

שימוש במידע עדכני וטרנדי – יש לכלול טרנדים עכשוויים כדי להבטיח שהתוכן יישאר מעודכן. על ידי שילוב הטרנדים וההתפתחויות האחרונות, התוכן נשאר רלוונטי לתחומי העניין והצרכים הנוכחיים של המשתמשים. מעקב אחר חדשות ודוחות בתעשייה יכול לעזור בזיהוי טרנדים משמעותיים שיש להדגיש. מתן מידע עדכני הוא הכרחי לשמירה על רלוונטיות התוכן. עדכונים בזמן מבטיחים שהמשתמשים יקבלו את הנתונים המדויקים והעדכניים ביותר. נוהג זה בונה אמון וסמכות שכן המשתמשים מסתמכים על מידע מעודכן כדי לקבל החלטות מושכלות.

תוכן ירוק-עד מתייחס למידע שנשאר רלוונטי לאורך זמן. יצירת תוכן שאינו מתיישן במהירות מבטיחה ערך לטווח ארוך. נושאים כמו מדריכי "איך לעשות", סקירות כלליות של נושאים רחבים, או הגדרות של מונחים טכניים. תוכן מסוג זה מספק ערך למשתמשים לאורך זמן ומושך תנועה לאתר באופן עקבי.

חשוב לציין שעדכון תוכן לא אומר שצריך לכתוב מחדש את כל התוכן הקיים. ניתן לעדכן ולשדרג תוכן קיים על ידי הוספת מידע חדש, שילוב תמונות וסרטונים ועדכון קישורים למקורות חדשים.

קישורים פנימיים - שיפור חווית המשתמש ויצירת הקשרים בין דפי האתר

קישור פנימי הוא קישור המחבר בין שני דפים באתר אינטרנט באותו הדומיין. אופטימיזציה למבנה קישורים פנימיים משפר את חווית המשתמש ואת סמכות הנושא בכמה דרכים עיקריות:

  1. ארגון התוכן באתר בצורה ברורה וקלה לניווט – משתמשים צריכים להיות מסוגלים למצוא בקלות את התוכן שהם מחפשים. מבנה לוגי של קישורים פנימיים, עם תפריטים ברורים וחלוקה לקטגוריות מסייע בכך.
  2. קישור אל מאמרים רלוונטיים באתר שלכם – כאשר משתמש קורא מאמר מסוים, הצעת קישורים למאמרים נוספים בנושא דומה תשמור אותו מעורב באתר ותספק לו מידע מקיף יותר.
  3. אופטימיזציה של טקסט עוגן (Anchor Text) – טקסט העוגן הוא הטקסט המופיע בקישור ומאפשר למשתמשים ולמנועי חיפוש להבין את הנושא של הדף המקושר. לדוגמה, במקום לכתוב "לחצו כאן" בתור טקסט עוגן, עדיף להשתמש בביטוי תיאורי כמו "למידע נוסף על קידום אתרים אורגני (SEO), לחצו כאן".
  4. ניווט גולשים באתר – שימוש בפירורי לחם ומבנה קישורים פנימיים המתוכנן היטב מאפשר לגולשים לנווט בין דפים שונים באתר בצורה פשוטה ואינטואיטיבית. ככל שהניווט באתר קל יותר, כך המשתמשים יבלו בו יותר זמן ויחשפו למגוון רחב יותר של תכנים.

קישורים נכנסים (Backlinks) - חיזוק מבחוץ לבניית Topical Authority

גורמי הדירוג של גוגל אינם ידועים לכל, אולם קישורים חיצוניים הם אחד מגורמי הדירוג הידועים והמוכרים. קישורים הם לינקים שמפנים לאתר שלכם מאתרים אחרים. קישור יכול להיות שיתוף של כתובת (url) מהאתר שלכם בתוך כתבות, אזכורים, שיתופים וכדומה.

ככלל בקידום אתרים קלאסי לקישורים נכנסים יש תפקיד חשוב בחיזוק האתר מבחוץ שכן קישורים הם שווי ערך להמלצה חמה על ספק או נותן שירות וגוגל רואה בהם כפקטור דירוג. יחד עם זאת אחד בקרב מקדמי אתרים שעובדים בשיטת Topical Authority יש הגורסים כי ניתן לקדם אתרים כמעט ללא קישורים.

הניסיון שלי מלמד שזה נכון, אך לא תמיד ולעיתים כדי לחזק מיקומים באופן משמעותי יותר חשוב לבנות קישורים באופן נכון. אני אוסיף ואומר שללא ספק יצירת סמכות נושאית באתר בהכרח חוסכת כמותית את הצורך בקישורים.

הנה דוגמה עבור חיפוש למונח "תיווך בחיפה", מזהים איזה אתר הצליח לייצר סמכות נושאית בין יתר הענקים? שימו לב ל4 המקומות הראשונים. תוצאה מספר 2 חריגה בנוף אל מול אתרי ענק כמו מדלן ויד 2 או אינדקס טופר (תהיו בטוחים שלכל השלושה יש יותר קישורים חיצוניים מאתר מספר 2)

דוגמא לאתר שקודם בשיטה של סמכות נושאית

איך מומלץ לבנות קישורים בשיטת Topical Authority

  1. השגת קישורים מאתרים בעלי מוניטין טוב בנישה שלכם או סביב לה – קישורים מאתרים מוכרים ואמינים מעבירים "אמון" לאתר שלכם, וסיגנל לגוגל שהאתר שלכם הוא מקור מידע בעל ערך.
  2. רלוונטיות על פני גנריות – קישורים מדפי אינטרנט שעוסקים בנושא דומה מעידים על הרלוונטיות של התוכן שלכם ומחזקים את הסמכות שלכם באותו תחום.
  3. קבלת קישורים ממגוון דומיינים שונים – בניית פרופיל קישורים מגוון מאתרים שונים נראית טבעיים יותר בעיני גוגל ומעידים על כך שהתוכן שלכם מוערך על ידי גורמים שונים בתחום.

מעורבות גולשים - חיזוק סמכות נושאית דרך חוויה חיובית

לא רק התוכן והקישורים משפיעים על סמכות נושאית, אלא גם אופן שבו גולשים מקיימים אינטראקציה איתו. מדדי מעורבות משתמשים (User Engagement) חשובים אף הם מכיוון שהם מספקים לגוגל ולמשתמשים אחרים תובנות לגבי איכות האתר וערכו. הנה מספר מדדים עיקריים המשפיעים על סמכות נושאית:

  • צפיות בדפים (Page Views): מספר הפעמים שבהם עמוד מסוים באתר נצפה. כמות גבוהה של דפדופים בדף מעידה על עניין מצד המשתמשים בתכנים שלכם.
  • זמן שהייה בדף (Time on Page): פרק הזמן הממוצע שבו משתמשים נשארים בעמוד מסוים. זמן שהייה גבוה מצביע על כך שהתוכן שלכם מעניין, רלוונטי ומספק ערך.
  • שיעור נטישה (Bounce Rate): אחוז המבקרים שעוזבים את האתר לאחר צפייה בדף יחיד. שיעור נטישה נמוך מעיד על כך שהמשתמשים מוצאים את התוכן שלכם רלוונטי ומעמיק, ושהאתר קל לניווט.
  • שיתופים ברשתות החברתיות (Social Shares): תדירות שבה התוכן שלכם משותף בפלטפורמות חברתיות. שיתופים רבים ברשתות החברתיות מעידים על תוכן בעל ערך ומושך, שמשתמשים רוצים לחלוק עם אחרים. 

**הערה לגבי שיעור נטישה וזמן בדף – המטרה העיקרית של האתר שלנו היא לספק מענה מדויק ומהיר לצורך המשתמש. לכן לתפיסתי מעורבות גולש מוצלחת מתבטאת בקבלת מענה יעיל תוך זמן קצר.

לכן, אין בהכרח רצון שגולש יבלה שעות באתר. עקרונית ניתן לומר ששיעורי נטישה גבוהים וזמן שהייה קצר באתר עשויים להיתפס כמדדים שליליים, אך לא תמיד ניתן יהיה לומר שמדדים אלו אינם משקפים באופן מדויק את חווית המשתמש.

במקום זאת, אנו מתמקדים במדדים איכותיים יותר, כגון שביעות רצון המשתמש, שיעור ההמרות ופניות שהושארו באתר. מדדים אלו מעידים בצורה טובה יותר על רמת המעורבות של המשתמש ועל יעילות האתר.

סמכותיות, מומחיות, ניסיון ואמינות (E-E-A-T)

E-E-A-T הוא קיצור שמתייחס לארבעה עקרונות מרכזיים בהערכת איכות תוכן על ידי גוגל: ניסיון, מומחיות, סמכות ואמינות. עקרונות אלו משמשים כדי להבטיח שתוכן באינטרנט אמין, מדויק ובעל ערך למשתמשים.

ניסיון (Experience) – חוויות אישיות תומכות באמון. תוכן שנכתב על ידי מישהו עם ניסיון ישיר בנושא יכול להוות מקור מהימן יותר. לדוגמה, ביקורת על מוצר שנכתבה על ידי משתמש אמיתי.

מומחיות (Expertise) מומחיות נמדדת לפי רמת הידע או המיומנות של יוצר התוכן בתחום. מומחיות חשובה במיוחד בנושאים רגישים כמו בריאות, משפטים או פיננסים.

סמכות (Authoritativeness) סמכות מתייחסת להכרה של היוצר או האתר כמקור מהימן בתחום. אם האתר או היוצר ידועים ומוכרים בתחום, זה יכול לחזק את אמינות התוכן.

אמינות (Trustworthiness) אמינות היא העיקרון המרכזי ביותר ב-E-E-A-T. התוכן חייב להיות מהימן, מדויק ובטוח לשימוש. דוגמאות לאמינות כוללות מדיניות פרטיות ברורה, מידע על היוצר והימנעות משגיאות עובדתיות.

כיצד זה מתבטא באתר?

  • הצגת המומחיות של יוצרי התוכן באתר – הצגת רקע מקצועי רלוונטי, השכלה וניסיון בתחום. לדוגמה, אם יש לכם מאמר רפואי באתר, כדאי לציין את ההסמכה הרפואית של הכותב.
  • מוניטין המותג בניית מותג חזק ואמין – מותג מוכר ובעל מוניטין חיובי נתפס כבעל סמכות גבוהה יותר. ניתן לבנות מוניטין חיובי באמצעות אסטרטגיות שיווק מקצועיות, ביקורות חיוביות מלקוחות, ומוצרים ושירותים איכותיים.
  • הכרה בתעשייה – קבלת הכרה ממקורות מהימנים בתעשייה. לדוגמה, זכייה בפרסים בתחום, אזכורים חיוביים באתרים נחשבים, או ציטוטים ממומחים מוכרים.
  • סיגנלים של אמון – יש לכלול באתר אלמנטים המעידים על אמינות, כגון חיבור מאובטח (HTTPS) ותעודות אבטחה. בנוסף, דרכי צור קשר, הצגת מדיניות פרטיות ברורה ותנאי שימוש מעודכנים באתר מחזקת את תחושת האמון בקרב המשתמשים.

לסיכום, אתרים בעלי סמכות נושאית גבוהה נוטים להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש עבור שאילתות רלוונטיות, לקבל יותר תנועה אורגנית, וליהנות מאמון רב יותר מצד המשתמשים. אמנם מדובר בתהליך מתמשך הדורש השקעה של זמן ומאמץ. עם זאת, התוצאות שוות את המאמץ, שכן סמכות נושאית חזקה היא אחד הגורמים החשובים ביותר להצלחה ב-SEO.

מעוניינים לקדם את האתר שלכם במנועי חיפוש? מלאו את הפרטים ואחזור אליכם!

אני בעלת ניסיון רב במגוון סוגים של אתרים (מסחר ותוכן) ובמערכות ניהול ואני מביאה איתי הסתכלות כוללת על כל היבטי הקידום. יש לי תחושת סיפוק מיוחדת כשאני רואה עסקים גדלים ומפתחים באמצעות קידום אתרים אורגני. מבחינתי כל פרויקט הוא ייחודי ואני בונה את תוכנית העבודה שלי לכל אתר אחרי מחקר יסודי של המתחרים בזירה (עוצמות וחולשות) ומחקר מילים (לא שיגרתי) מקיף לאיתור הזדמנויות שיקלעו למטרותיך. המטרה שלי היא לתרום לגדילה העסקית שלך דרך קידום אורגני ופעולות שיהפכו את האתר לבעל ערך אמיתי לגולש. מגיעה עם המון תשוקה ומסירות! ואמא לשני חברה' מהממים.

מידע נוסף

דו"ח ניתוח לאתר שלי בחינם

בואו נדבר על קידום האתר

דילוג לתוכן