מה זה Featured Snippet וכיצד הם תורמים לקידום האתר ?

מה זה Featured Snippet ?

Featured Snippet הינם מקטעים מובלטים מתוך דף באתר שממוקמים בדף התוצאות האורגני בחלק העליון או קרוב לחלק העליון, המקטעים מגיעים בתצורת פסקת תוכן, וידאו, רשימה או טבלה והם עונים ישירות על שאלת גולש.

דוגמא לתצוגת Featured Snippet בתצוגת מחשב שולחני – בתמונה המוצגת נפתחת רשימה של אנשים שאלו על.. בלחיצה על השאלה יוצג מקטע העונה על השאלה מתוך דף באתר. 

תצוגת חיפוש של Featured Snippet במחשב שולחני

מדוע חשוב לשלב Featured Snippet כחלק מאסטרטגיית קידום ? 

קידום אתרים הפך מורכב יותר ולכן ככל שנשלב אסטרטגיות קידום שרלוונטיות עבורנו אנו מעלים את החשיפה של האתר, לכן פסקאות התוכן המובלטות מציבות האתר בראש תוצאות החיפוש בנייד או בדסקטופ, עובדה זו מעלה את הסיכוי שהגולש ילחץ על התוצאה הזו על פני אחרות. (על פי נתונים של מחקר שנעשה ב semrush (כלי מחקר מילים) 7% אחוז מתוצאות החיפוש מוצגות כ Featured Snippet

נתון חשוב נוסף הינו שגוגל היום סורקת את האתרים ברובוט סריקה של הנייד (mobile first index סריקה לצורך אינדוקס האתר ודירוג) משמע שרוב הגולשים שלנו נמצאים בנייד. כאשר גולש רואה תוצאה בתצורת "מקטעים מובלטים" התוצאה הזו למעשה תופסת 50% מהמסך.

דוגמא לתצוגת Featured Snippet בתצוגת נייד – בתמונה המוצגת התוצאה הראשונה היתה ערך בויקיפדיה, לאחר מכן הוגשו תוצאות מובלטות בתצורת סרטוניםנ ומיד לאחר מכן הוגשו מקטעים מובלטים של תוכן בצורת שאלות. 

features snippet mobile

תועלות נוספות מדוע כדאי לבצע אופטימיזציה להצגת תוצאות כמקטעים מובלטים

  • הגברת התנועה לאתר: מרגע שגוגל יגיש תוצאות מסוג Featured Snippet עבור עמוד מסוים באתר שלך, סביר להניח שיהיו אליו יותר כניסות. זהו נתון מדיד כיוון שניתן לבחון אילו דפים זכו ליותר ביקורים באמצעות גוגל אנליטיקס תוך הצלבה שאכן הדף מגיש תוצאה כמקטע מובלט.
  • שיפור יחס הקלקה:  CTR – Click Through Rate – היחס בין החשיפות של האתר על ביטוי מסויים לכמות ההקלקות. מקור נוסף לחשיפות האתר, הבולטות והנראות מדברנים את הגולש ללחוץ על התוצאה.
  • מוניטין: כאשר מקטע תוכן מוצג בתוצאות החיפוש כ Featured Snippet זה מחזק את האתר שלך כאוטוריטה בתחום גם מבחינת גוגל וגם מבחינת הגולשים כיוון שהאתר היה מסוגל להציג תוכן רלוונטי לשאילתת חיפוש ובכללי מעלה את המודעות למותג שלך.
  • השפעה על הצגת ביטויים נוספים שהאתר מתמקד בהם: אחד הדברים היפים בקידום אתרים אורגני הוא אפקט דומינו. כלומר פעולות שמגבירות את נראות האתר בתוצאות החיפוש, משפרות את נראות האתר בפני גוגל ולכן מעלה את הסיכוי שגוגל יתעדף וידרג את האתר בעוד תוצאות.

איך משיגים תוצאות שיוצגו כ Featured Snippet ?

  1. נבחר ביטויים שהאתר שלנו מדורג בעמוד הראשון
  2. נבחן אילו מהביטויים שבחרנו מציגים תוצאות חיפוש מסוג מקטעים מובלטים 
  3. נעדכן את התוכן לשאלה שעונה על כוונת הגולש מסוג ביטוי זנב ארוך המציג שאלה ( ביטויים ממילה או שניים פחות עובד).
  4. נערוך אופטימיזציה לעמוד לפי סוג :
  • פסקאות תוכן: פסקת תוכן שתעניק מענה לשאלה בדרך כלל בין 40-60 תווים אך לא חוק אצבע.
  • טבלאות  – ניצור טבלה מונגשת לגוגל
  • רשימות
  • סרטונים
  1. כתובת URL  – לפי אותו מחקר נמצא שמבנה הכתובת שמוצג בתוצאות החיפוש מורכב מ 1- 3 תיקיות לדוגמא :  loremipsum.co.il/xxx/yyy
  • פרמטרים נוספים הם:
    כתובת אתר מאובטח (HTTPS)
  • תוכן עשיר ואיכותי בעמוד (שימוש בחלוקה תוכן לפסקאות)
  • שימוש בתגיות H2 + H3 לחלוקה היררכית של הטקסט
  • שימוש בתמונות
  • שימוש בסכמות אם אפשר

לסיכום, נושא Featured Snippet ימשיך להתפתח וייתכן ויותר תוצאות במגוון תחומים יוצגו בתוצאות החיפוש כמקטעים. הנושא הזה הולך יד ביד עם האסטרטגיה של גוגל להגיש תוכן רלוונטי ככל שניתן לשאילות חיפוש. אופן תצוגת התוצאות מוסיף מימד נוסף שיש להתחשב בו ואי אפשר להתעלם מהיתרונות שלנו.

מעוניינים לקדם את האתר שלכם ? מלאו את הפרטים ואחזור אליכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

מאמרים אחרונים

לאוהבי התוכן הדיגיטלי - מוזמנים להירשם

דילוג לתוכן