כיצד לכתוב תגית H1 ומה תפקידה בקידום אורגני

תוכן עניינים

תגית H1 נמצאת בתוך קוד html (השפה איתה כתוב הדף) של דף באתר והיא מוצגת גם לגולש. תפקידה להיות הכותרת הראשית של הדף והיא מספרת לגולש ולגוגל מה נושא הדף. כמו כותרת בעיתון היא תהיה הכותרת הגדולה והבולטת בעמוד. בדרך כלל היא נשאבת באופן אוטומטי מתוך שם העמוד בעת פתיחתו.

תגית H1 היא הראשונה בהיררכית הכותרות בעמוד. תחתיה יושבות כותרת משנה H2-H6 כאשר ככל שהמספר גבוה יותר הכותרת תוצג באופן קטן יותר ותפקידן ליצור חלוקה וסדר בתוכן העמוד ולהפוך אותו למאורגן וקריא יותר.

כיצד נראית תגית H1?

בקוד html התגית נמצאת בחלק שנקרא body שהוא גוף התוכן בעמוד.  

בעמוד הנראות הויזואלית של התגית היא הכותרת הראשית הגדולה, כאשר מתחתיה בהיררכיה נמצאות תגיות H2-H6

תצוגה בקוד של תגית H1-H6
כיצד נראות לגולש תגיות H1-H6

מבחינה ויזואלית לרוב, זו תהיה כותרת העמוד כפי שנפתחה במערכת ניהול וזוהי התצוגה באתר

כיצד נראית תגית ראשית בעמוד באתר

מדוע כותרת H1 חשובה?

כאשר גולש מגיע ממנוע החיפוש לדף באתר חייב להיות קשר ברור בין "החיפוש" שלו לבין הכותרת הראשית בעמוד, אחרת הוא פשוט "יסתובב" ויצא. בנוסף בדומה לרפרוף בעיתון. גולשים לעיתים סורקים את כותרת העמוד וכותרות המשנה על מנת לבחון אם התוכן "שווה קריאה"

קידום אתרים אורגני כיום שם את הגולש במרכז, כאשר המטרה היא לספק לגולשים חווית משתמש טובה באתר ורלוונטית למבוקשם. לכן כאשר מבצעים אופטימיזציה לדפי האתר חשוב לנו לקלוע למה שהגולש חיפש על מנת להעניק לו את המענה הטוב ביותר, לכן ניצור דפים שמטרתם ברורה.

מכיוון שישנה חפיפה יפה כיום בין אופטימיזצית תוכן לדף לבין אופטימיזציה למנוע החיפוש, סידור התוכן באמצעות תגיות יעזור למנוע החיפוש להבין את תוכנו טוב יותר ובשילוב פעולות קידום נוספות הסיכוי שלנו להתקדם גובה יותר. חשוב לזכור שמי שסורק את הדפי האתר הם רובוטים (המכונים עכבישים) ולא בני אדם, ולמרות שמשנה לשנה יכולת ההבנה שלהם מתפשרת פלאים עדיין חשוב לסייע להם להבין את התוכן ויצור הקשר בין הכותרות לבין התוכן. שימוש בתגית H1 היא אחת מהסיגנלים שמאותתים לעכבישים שסורקים מה נושא העמוד.

סידור תוכן באופן מאורגן באמצעות שימוש בתגיות H1-H2-H6

מה ההבדל בין תגית H1 לתגית טייטל?

מבחינת חשיבות לקידום אתרים לכותרת הטייטל יש מעמד משמעותי, כאשר מנוע החיפוש סורק את העמוד זה הסינגל הראשון מבחינתו על מהות הדף.
אולם כותרת הטייטל איננה מוצגת באופן ויזואלי בתוך עמודי האתר להבדיל מכותרת H1
בעיקרון כותרת הטייטל היא זו שמוצגת לגולשים במנוע החיפוש בדף התוצאות. אך כאשר הרלוונטיות של תגית H1 תהיה נכונה יותר לגולש, גוגל לעיתים בוחר להציג אותה במקום את הכותרת. יתרה מזאת בחודש אוגוסט 2021 גוגל יצאו בניסוי להציג את כותרת H1 בתוצאות החיפוש במקום את כותרת טייטל. מכאן עולה כמה חשוב לדייק בכתיבת תגית H1 רלוונטית לתוכן כך שגם אם כותרת H1 תוצג

הנחיות לכתיבת תגית H1 

הופעת הכותרת בעמוד

יש לוודא שהכותרת אכן מופיעה בעמוד והיא גלויה לגולשים. זה תלוי במערכת ניהול שיש ברשותכם וגם באופן בה נכתב הקוד באתר ועוצב. ניתן לבדוק זאת באמצעות תוכנות שסורקות את האתר או תוספי seo כמו seoquake שמציגים לנו את כל כותרות העמוד.

כמו כן חשוב לוודא שהיא מופיעה גם בתצוגת מובייל בעיקר בשל העובדה שיש הבדל באופן התצוגה הקטן יותר במובייל, מעצבים מסויים פשוט לא מציגים אותה.
מה שמוצג לגוגל כתוכן בדף, צריך להיות מוצג גם לגולש.

כותרת H1 יחידה לכל דף באתר

יש ליצור לכל דף באתר כותרת H1 אחת בלבד מהסיבה שאנחנו לא רוצים לבלבל את מנוע החיפוש ולא רוצים לחבל במאמצי הקידום.

מילת מפתח ראשית בכותרת H1

את הביטוי המרכזי לקידום בעמוד נשבץ בכותרת הראשית של העמוד כיוון שמטרתו העיקרית היא להסביר במבט חטוף לגולש מה מהות הדף. ניתן שכותרת הטייטל וה H1 יהיו זהות אך רצוי כן לגוון מעט מכותרת הטייטל ואפשר להשתמש בביטוי זנב ארוך לטובת העניין. כותרות המשנה (H2-H6) בעמוד יכילו גם הן את צריכות להכיל בין היתר את ביטוי לקידום או ביטויים קרובים אליו.

אורך התגית

האורך המומלצת לתגית H1 היא בין 20-70 תווים. לכן רצוי לא לכתוב פחות מזה או מעבר לזה. מכיוון שתגית H1 יכולה להופיע בדף התוצאות רצוי לכוון אותה לאורך תגית טייטל שהיא בין 50 – 65 תווים.

גודל הכותרת הראשית

מכיוון שתגית הכותרת היא הראשית והראשונה בדף האתר חשוב שתהיה גדולה ובולטת כך שאין סיכוי שהגולש שלנו יפספס אותה. חשוב לשלב את זה מול מעצב האתר. לא אחת מעצבים נוטים להעניק כותרות שיווקיות גדולות שגדולות בגודלן מה H1

כוונת גולש

אנו מייצרים דפי תוכן באתר למטרה מסוימת. התוכן אמור לתת מענה לגולשים על שאלות או צרכים ולכן התוכן ובראשם כותרת H1 וכותרות המשנה צריכים להתכתב עם הצרכים של הגולש. לדוגמא: אם גולש מחפש "מיטות תינוק" וכותרת ה H1 באתר תהיה "רהיטים לחדרי תינוקות" אין למעשה קשר ישיר בין כוונת החיפוש לתוכן בדף.

מעוניינים להתייעץ ולשמוע פרטים על קידום אתרים? מלאו את הפרטים ואחזור אליכם!

אני בעלת ניסיון רב במגוון סוגים של אתרים (מסחר ותוכן) ובמערכות ניהול ואני מביאה איתי הסתכלות כוללת על כל היבטי הקידום. יש לי תחושת סיפוק מיוחדת כשאני רואה עסקים גדלים ומפתחים באמצעות קידום אתרים אורגני. מבחינתי כל פרויקט הוא ייחודי ואני בונה את תוכנית העבודה שלי לכל אתר אחרי מחקר יסודי של המתחרים בזירה (עוצמות וחולשות) ומחקר מילים (לא שיגרתי) מקיף לאיתור הזדמנויות שיקלעו למטרותיך. המטרה שלי היא לתרום לגדילה העסקית שלך דרך קידום אורגני ופעולות שיהפכו את האתר לבעל ערך אמיתי לגולש. מגיעה עם המון תשוקה ומסירות! ואמא לשני חברה' מהממים.

דו"ח ניתוח לאתר שלי בחינם

בואו נדבר על קידום האתר

דילוג לתוכן