תגית מטא טייטל – איך לכתוב כותרת שתביא לכם גולשים לאתר

תוכן עניינים

אם יש לך אתר אינטרנט באוויר השלב הבא שצריך לדאוג לו הוא לבצע לדפי האתר אופטימיזציה למנוע חיפוש. למרות שכיום לא מספיק לשלב את הביטוי בכותרת הדף, תגית מטא טייטל (Meta Title) עדיין סופר חשובה לתהליך הקידום.

מהי תגית טייטל

תגית מטא טייטל (Meta Title)  מופיעה בקוד html של הדף בחלק של head   והיא שייכת למשפחת תגיות המטא. התגית מוצגת לגולש בדף התוצאות בהתאם לשאילתת החיפוש ומסבירה ומצד שני למנוע החיפוש מה נושא העמוד.

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
  <title>כאן תופיע תגית הטייטל שלך</title>
</head>

איפה מופיעה תגית הכותרת

תגית הטייטל מופיעה במספר מקומות ויש לזה ערך שיווקי לאור הוויזואליות שלה:

דף התוצאות: כאשר גולש מגיש שאילתה למנוע החיפוש, מופיעות זו אחר זו כותרות התוצאות, מתחתיה תופיעה תגית תיאור (Meta Description).

תגית כותרת כפי שמופיעה בתוצאות החיפוש

טאב דפדפן – בחלק העליון של הדפדפן בכרטיסיה הנפתחת תופיעה כותרת הדף / טייטל

טייטל תג בחלוניות הניווט בדפדפן

בשיתוף קישורים: כאשר משתפים דף מסויים,  כותרת הדף תופיע.

כותרת הדף מופיעה בעת שיתוף עמוד

למה ה title חשוב כל כך?

  1. אחרי שביצענו מחקר מילות מפתח ובחרנו ביטוי לקידום אנו נרצה לשלב אותו גם בטייטל וסביבו נבצע אופטימיזציה לעמוד.
  2. מנוע החיפוש מבין את נושא הדף באתר
  3. תגית שכתובה מושלם תשפיע באופן ישיר על ה ctr (Click Through Rate – אחוז הקלקה). אנו למעשה מקבלים במה ויש לנו כמה שניות לעזור לגולש לבחור דווקא בתוצאה שלנו. לכן יש פן שיווקי חשוב לתגית. בנוסף תוצאות עם ctr גבוהה על פני אחרים מאותת לאלגוריתם של גוגל שזוהי תוצאה מועדפת.
  4. תגית הטייטל היא חלק מהסיגנלים המשפיעים על גוגל בהצגת תוצאה בדף התוצאות.

איך כותבים טייטל חוקים כללים

  1. אורך הטייטל הוא בין 55 – 60 תווים וכדאי לנצל את מלוא האורך שניתן. בספרים בקידום אורגני בגוגל מנחים שיש להקפיד על האורך בדיוק על מנת שהתוצאה לא תחתך, מנגד במציאות גם בדף התוצאות הראשון אנו יכולים לראות תגיות חתוכות ומבחינה שיווקית זה עשוי לייצר סקרנות אצל גולשים מסוימים. תגית קצרה מדי עשויה להיות משעממת והיא חסרה במידע כך שגולשים ככל הנראה יתעלמו ממנה.
  2. בכדי לבדוק שאורך התגית מתאים, יש מגוון כלים חינמיים ברשת וביניהם זה https://www.portent.com/serp-preview-tool/
  3. לרוב תגית הטייטל תורכב משלושה חלקים: הביטוי המקודם, הנעה לפעולה, שם המותג
  4. חשוב לשלב את הביטוי יחסית כמה שיותר בהתחלה.
  5. חשוב לזכור שכותבים טייטל לבני אדם ולא רק לגוגל
  6. הימנעו מהצפת הכותרת באין סופר ביטויים ששילובן לא נראה "טבעי"
  7. לכל עמוד צרו תגית כותרת ייחודית לו.

איך יוצרים כותרת מושכת שתגדיל את אחוז ההקלקות?

יש לנו מספר תווים יחסית מועט והמון פרמטרים להתייחס אליהם. לכן לפני כתיבת תגית טייטל נכין שיעורי בית מהם המסר הנכון אך לפני זה, אנו נבצע מחקר מילים על מנת לסווג איזה ביטוי מתאים לדף. אז מה עושים?

  1. הבטחה – התוכן שניצור בתוך הטייטל מספק לגולשים מידע אודות העמוד וברור שנרצה לייצר אמינות ולהבטיח לגולש מענה בעמוד.
  2. ביטוי מקודם – הביטוי שלנו צריך להיות בטייטל וחייב להיות קשר בין הביטוי לבין התוכן בדף בעיקר כי אנו לא רוצים לייצר נטישה מיותרת מהאתר שתפגע בנו.
  3. שימוש בשאלות – לכותרות עם שאלות יש מספר יתרונות, (איך, למה, איפה, מה) השאלה יכולה לדבר עם "כאב" השאלה יכולה לספק "פתרון לבעיה" והשאלה יכולה לייצר סקרנות. שימוש בשאלות לדפי תוכן יכול להגדיל לגמרי את ה ctr. שימוש בשאלה גם מספר לגולש מה צפוי לו בדף.
  1. שימוש מספרים – יש לו מעט מחקרים שכותרות עם מספרים מושכות יותר מכותרות ללא. 
  2. שימוש במילות כח – בעולמות שיווק באמצעות תוכן יש לא מעט מחקרים על כותרות. נמצא שיש מילים שגורמות לכותרות להיות יותר "לחיצות" מאחרות. אולם חשוב לשלב אותן בחכמה כדי שהכותרת לא תהיה מכרתית מדי או אגרסיבית מדי והיא גם חייבת להתאים לסוג העמוד ואופי העמוד. דוגמאות למילות כח: מהיר, המדריך השלם, פשוט, תוצאות, סודי, מובטח, הנחה מיוחדת וכן הלאה. (אם מסקרן אתכם להכיר עוד מילות כח just google it .. )
  1. שם המותג – שלבו את המותג שלכם, אם אתם מותג מוכר אז זה יכול לחזק ואם לא איך יכירו אתכם אם הוא לא יופיע בטייטל, לכן ככל שגולשים יחשפו אליכם הם יכירו אתכם ויזהו את המותג שלכם בתוך הנישה שלכם. מנגד יהיו פעמים שכדאי יהיה לא להשתמש בשם המותג ולנצל את המקום לטובת המסר.

מתי גוגל לא יציג את הכותרת

כאן חשוב לציין שמנוע החיפוש לא מתחייב להציג את הטייטל שבחרנו, אם גוגל למשל חושב ששינוי הטייטל יהיה רלוונטי יותר לשאילתה של הגולש סביב התחום ממה שאנחנו בחרנו, אז שורת הטייטל בדף התוצאות תשתנה. במצבים חוזרים כאלה, רצוי לשים לב ולבצע אופטימיזציה

מעוניינים להתייעץ ולשמוע פרטים על קידום אתרים? מלאו את הפרטים ואחזור אליכם!

אני בעלת ניסיון רב במגוון סוגים של אתרים (מסחר ותוכן) ובמערכות ניהול ואני מביאה איתי הסתכלות כוללת על כל היבטי הקידום. יש לי תחושת סיפוק מיוחדת כשאני רואה עסקים גדלים ומפתחים באמצעות קידום אתרים אורגני. מבחינתי כל פרויקט הוא ייחודי ואני בונה את תוכנית העבודה שלי לכל אתר אחרי מחקר יסודי של המתחרים בזירה (עוצמות וחולשות) ומחקר מילים (לא שיגרתי) מקיף לאיתור הזדמנויות שיקלעו למטרותיך. המטרה שלי היא לתרום לגדילה העסקית שלך דרך קידום אורגני ופעולות שיהפכו את האתר לבעל ערך אמיתי לגולש. מגיעה עם המון תשוקה ומסירות! ואמא לשני חברה' מהממים.

בואו נדבר על קידום האתר

דילוג לתוכן