ניתוח מקורות תנועה לאתר

ניתוח מקורות תנועה לאתר – מהם ואיך ניתן להגדיל אותם?

מהן מקורות התנועה המובילים שמפנים לאתר שלכם ? מהם החלשים ? מי מהם
מכניס יותר גולשים ומי מהם ממיר ואיך אפשר לחזק כל ערוץ ?
אלו שאלות שמעניינות כל מי שיש בבעלותו אתר אינטרנט.

חיבור האתר שלנו לממשק החינמי של גוגל אנליטיקס יעזור לנו למדוד את התנהגות הגולשים, לנתח ולהבין את השאלות האלו (ועוד רבות אחרות) וכמובן לקבל תשובות ותובנות שבאמצעותן נוכל לחזק את האתר.

למשל לדעת מה הערוץ החזק והמוביל ביותר שמכניס גולשים לאתר, איזה קמפיינים ממומנים בגוגל וברשתות חברתיות הכניסו גולשים אשר ביצעו את הפעולה שרצינו וגם נוכל לזהות מקורות חלשים ולבצע להם שיפור ואופטימיזציה. 

ערוצי התנועה מתחלקים לכמה אפיקים וככל שהפעילות השיווקית של האתר רחבה יותר, יהיו יותר מקורות תנועה לניתוח. כאן נתייחס למקורות הבסיס.
כדי להגיע בממשק גוגל אנליטיקס לדו"ח ניתוח המקורות
מהמסך הראשי >> Acquisition >> All traffic >> Channels
נגיע למסך הבא

טבלת ניתוח תנועות גולשים

1. חיפוש אורגני (Organic search) 

מציין את מספר הגולשים אשר נחתו בדף באתר, באמצעות חיפוש במנועי חיפוש ובערוץ שאינו בתשלום. אלו למעשה גולשים אשר מחפשים מידע, שירות, מוצר ומנוע החיפוש החליט כי הדף באתר שלך רלוונטי עבור הגולש.

באופן גורף אפשר לומר שזה אחד מערוצי הכניסה המשמעותיים כמעט בכל אתר ולכן חשוב גם ללמוד מהנתונים ולהמשיך לחזק את הערוץ הזה.

לדוגמא: באמצעות המקור (Source ) נוכל לדעת מאיזה מנוע חיפוש  גולשים מגיעים לאתר ובאמצעות דף נחיתה ( Landing page) נלמד לאיזה דף באתר הגולשים נחתו ממנוע החיפוש.

איך נוכל לחזק את הערוץ האורגני ?

פעולות קידום אתרים אורגני כמו אופטימיזציה לדפי נחיתה שיש להם פוטנציאל להכניס עוד גולשים באמצעות נוכחות של ביטויים רלוונטיים בדף. 
הוספת תכנים לאתר בהתאם לתוכן שעונה על שאלות גולשים נוספות הקשורות לנושא, להבין מתוך דף הנחיתה מה התוכן שהגולש חיפש ולבסס עוד תכנים בנושא.
עיבוי תכנים שכבר עכשיו מכניסים גולשים לאתר. 

מאוד חשוב לזכור להתאים את הביטוי לסמכות האתר, במילים אחרות מי המתחרים שלי ומה הכוח שיש לאתר שלהם. למשל אם האתר מוכר שתיה קלה לקדם ביטוי כמו קוקה קולה, לא יהיה נכון לעשות אלא שימוש בביטויים מהעולם הקשור למשקאות קלים ויהיה מורכב בדרך כלל מ 3-4 מילים.

2.תנועה מפנה (Referral)

גולשים אשר גלשו באתר אחר ולחצו על לינק באותו אתר וזה הפנה לאתר שלך. כלומר ביקורים שאינם מתוך מנוע חיפוש או רשת חברתית.
הנתון הזה מלמד אותנו שהגולש היה מעוניין ללמוד עוד על התוכן ולכן הגיע אלינו.

איך ניתן להגדיל את התנועה של האפיק הזה?
יותר לינקים שמפנים לאתר למשל הפצה של האתר שלך באתרי אינדקס אשר רלוונטים לעסק שלך
הפצה של האתר באתרים מקומיים שהעסק נותן בהם שירות
כתיבת מאמרי אורח באתרים אחרים כמו אתרי ספק, אתרים מקצועיים, בלוגים וכו'
פעילות בפורום בצורה של מענה לשאלה של גולש. לשם ביסוס העסק כמומחה והפניה עם לינק לאתר
תגובה למאמר: בלא מעט בלוגים יש אפשרות להגיב בתגובה למאמר וגם כאן ניתן להגיב ולקשר לאתר. כאן חשוב להדגיש שזה חייב להתבצע כמענה רלוונטי לתגובות אחרות ושלא יתפרש כפרסומת.

דוגמא לכניסות מערוץ מפנה בתצוגת עוגה 

מדידת תנועת גולשים

3. תנועה מרשתות חברתיות (Social)

תנועה שמקורה ברשתות חברתיות כאשר גולש לוחץ על לינק ברשת חברתית אשר מפנה לאתר שלך. למשל קישור בפוסט פייסבוק, לינקדין, יוטיוב, פינטרס ועוד.

איך להגדיל את התנועה מרשת חברתית?

  • ראשית חשוב לפרסם תכנים באופן עקבי ברשתות חברתיות וכאן מומלץ לתכנן ולתזמן מראש מה הם התכנים ומתי הפוסטים יעלו.  
  • פרסום פוסטים בשעות שהעוקבים שלך פעילים עם לינק לאתר ויצירת תוכן שמעניין אותם יעלו את הסיכוי ללחיצה על כפתור ההנעה לפעולה (שגם כאן חשוב לבדוק ולנסות מה עובד טוב יותר).
  • פרסום סרטוני וידאו קצרים המספקים הצצה לתוכן שניתן ללמוד עליו באתר.
  • פרסום תכנים באתר שניתן וקל לשתף (באמצעות כפתורי שיתוף אלו ישותפו ובכך עשויים להכניס גולשים חדשים שנחשפו לתוכן.)

4. תנועה ישירה (Dircet)

הערוץ הזה מתחלק בגס לשניים, תנועה ישירה היא הקלדה ישירה של שם המותג במנוע החיפוש, הקלדת כתובת האתר, הקלקה דרך היסטוריית חיפושים של הגולש או שימוש במועדפים. עד כאן מה שברור.
החלק השני הפחות ברור הוא שלכאן גוגל זורק כל ערוץ שהוא לא יודע להגיד מהיכן הגולש הגיע. 
לדוגמא המונח Dark social  (לא נתקלתי בתרגום של זה בעברית) מדובר בעצם על שיתוף של תכנים שלנו בהודעת טקסט, וואצאפ, לינקים מתוך אפליקציית מייל, צ'אטים וכו'.

איך להגדיל את התנועה הישירה ?

אמנם מדובר בחסרון שאין לנו אפשרות לנתח את הערוץ הספציפי הזה ולמרות זאת אם נתייחס אליו בצורה הוליסטית, נבין שככל שנגביר את כלל ערוצי הכניסות לאתר ונחזק את העסק שלנו בזירה הדיגיטלית. גם הערוץ הזה יגדל באופן טבעי ובהתאמה.  

 

5. תנועה מקידום ממומן : (Paid search)

תנועה שמקורה בלחיצה על לינק מתוך קמפיין ממומן במנוע חיפוש.
כמובן שזה מותנה בקיום קמפיין ממומן במנוע חיפוש.

בכל מקרה על מנת שנוכל לבחון טוב יותר איזה קמפיין היה מוצלח או איזה מייל ששלחנו ללקוחות שלנו הצליח להכניס את הלקוחות לאתר רצוי להשתמש בכתובת ייחודית.

ניתן לבצע זאת על ידי שימוש בבונה כתובת. המונח המקצועי הוא UTM builder 

לסיכום עברנו על חמישה מקורות תנועה מרכזיים שמובילים גולשים לאתר והעלנו נקודות נוספות כדי לחזק כל ערוץ. סקרנו רק חלק קטן מתוך כלל הנתונים הנמצאים תחת הקטגוריה של ניתוח תנועת הגולשים.

אם זו פעולה שהנכם מבצעים לבד חשוב ליצור תוכנית עבודה שכוללת מעקב אחר ניתוח מקורות התנועה לאתר ולהסיק מסקנות בזיהוי הערוצים שאנו רוצים לחזק או להשקיע בהם הן בקידום אורגני או ממומן.

 

מעוניינים לקדם את האתר שלכם ? מלאו את הפרטים ואחזור אליכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

מאמרים אחרונים

לאוהבי התוכן הדיגיטלי - מוזמנים להירשם

דילוג לתוכן