האם יש חיה כזו? קידום אתרים בגוגל בחינם נשמע טוב מדי מכדי להיות אמיתי, אך למעשה אם יש לך עסק פיזי כמו חנות מכל סוג שהוא או משרד עם או בלי אתר אינטרנט, אז לגוגל יש שירות חינמי שנקרא google my business או בעברית "גוגל לעסק שלי".
כל עסק כזה יכול להירשם ולהופיע במפות של גוגל דבר שעשוי להביא להגברת הכניסות לעסק, למכירות ולחשיפה המקוונת. כל זאת בהשקעה מינימלית של זמן בלבד או כחלק מפעילות קידום אתרים אורגני בגוגל לאתר שלכם.
מדוע הכרחי לכל בעל עסק מקומי לבצע רישום בגוגל לעסק שלי?
אומרים שתמונה שווה אלף מילים, נתחיל מתמונה ונעבור להסבר
כפי שניתן לראות בתמונה הדבר הראשון שרואים זו מפת גוגל, עליה יש נקודות ציון של עסקים מקומיים. מתחת למפה יש רשימה של עסקים מקומיים. ניתן לראות את השטח העצום שגוגל מקצה לטובת העסקים המקומיים ולהיות שם (בחינם) זה ערך עצום.
מה ניתן לבצע באמצעות ניהול כרטיס העסק?
ניתן להעלות פוסטים, שעות פעילות מיוחדות, מוצרים, שירותים, הצעות מיוחדות כמו מבצעים
יש אפשרות לקבל הודעות ישירות מלקוחות, לנהל ביקורות וחוות דעת , לציין אפשרויות תשלום, לעלות תמונות וגם לקבל נתונים סטטיסטיים על הפעילות שלכם בגוגל.
איך עובד החיפוש המקומי?
חיפוש מקומי הוא חיפוש מבוסס מיקום כרגע, כלומר אם אני נמצאת פיזית בראשון לציון ואני מחפשת חנות אפיה, אני אקבל תוצאות על בסיס המיקום שלי.
מנגד במידה ואני נמצאת כרגע באשדוד ואני מעוניינת לחפש חנות אפיה בראשון לציון, אני אקליד "חנות אפיה בראשון לציון" וגם כאן גוגל יגיש לי תוצאות מבוססות מפה קודם כל.
הלימה מושלמת יותר קורית כאשר מתבצע קידום אתרים מקומי לחיפושים מקומיים והם עולים יחד בדף התוצאות, פעם אחת בתוצאות מקומיות ופעם שניה בתוצאות אורגניות.
איך נרשמים לגוגל מיי ביזניס?
שלב ראשון יש להיות בעלים של חשבון גוגל, רצוי שלעסק שלכם יהיה חשבון גוגל אחד, עמו תרשמו את אתר האינטרנט שלכם בכלי גוגל כמו גוגל אנליטיקס וגוגל סרץ' קונסול וכן אם יש בכוונתם להפעיל קמפיין ממומן בגוגל, תבצעו הרשמה לחשבון גוגל אדס
1.הקלידו בגוגל "גוגל לעסק שלי" או כנסו כאן ולחצו על הכפתור "אני רוצה להתחיל לנהל"
2. יש לאתר שם העסק על הכנסת שמו, במידה והעסק לא מופיע יש להזין אותו
3.רישום שם העסק, רצוי להיות מדויקים ולא להתחכם עם שילוב מילות מפתח שעשויות לפגוע בכם. אם אתם משלבים מילות מפתח בחרו מה הכי משקף ונכון עבורכם.
4. יש לבחור את הקטגוריה המתאימה לעסק
5. גוגל ישאל אם ברצונכם להוסיף כתובת פיזית אליה אנשים יוכלו להגיע
6.בשלב זה יש להזין את פרטי הכתובת
7. לאחר מכן תשאלו האם העסק מציע שירות משלוחים או ביקורי בית
8. אם כן, תתבקשו להוסיף היכן
9. השלב הבא מבקש מכם, להוסיף טלפון, אתר אינטרנט
10.שלב אחרון יש ללחוץ עם סיום
11.כעת יש לאמת את העסק (בדרך כלל ישלח אליכם גלויה עם קוד אותו יש להזין בגוגל לעסק שלי ובזה תם האימות)
איך משפרים תוצאות בגוגל עסקים?
ניהול כרטיס העסק בגוגל לעסק
על מנת לשפר את המיקומים בגוגל לעסק יש לבצע מספר פעולות באופן עקבי. פעילות שוטפת ועקבית לאורך זמן, תניב תוצאות. לכן חשוב שהכרטיס שלכם יהיה פעיל ודינמי, זה עוד פרמטר קטן שמאותת לגוגל שהעסק פעיל וחי, אך לא רק לגוגל אלא גם ללקוחות שלכם. לראות תמונות או פוסט עם תאריך עדכני מעיד על רלוונטיות ועדכניות.
ניהול קשרי לקוחות
שאלות – תשובות
לקוחות קיימים או פוטנציאלים יכולים לשלוח שאלות לכרטיס העסק שלכם, העניקו תשובות מקצועיות ובזמן מהיר ושימרו על הקשר.
ביקורות
כנקודת פתיחה בקשו מלקוחות שהעניקו לכם ביקורת חיובית, בין אם זה פיזית בעסק או ברשת חברתית. על מנת להקל על תהליך קבלת הביקורת ניתן להפיק קישור לשליחה. במסך הבית של ניהול העסק יש אפשרות להעתיק קישור ולשלוח ישירות ללקוחות במייל, בוואטסאפ או לרשת חברתית.
- תגדילו לעשות ורשמו את העסק שלכם באינדקסים איכותיים:
רישום העסק באינדקס איכותי יעניק לכם שתי הטבות במחיר אחד (חינמי שוב..) קישור חינם לעסק וסיגנל לגוגל שמאותת על אמינות העסק כי הוא רשום באינדקסים מוכרים ואיכותיים.
שני אלו יעניקו איתות חיובי לקידום העסק ויעלו את הצגתו בזירה הדיגיטלית.
מובייל, מובייל ושוב מובייל
הגולשים שלנו מחפשים מהנייד, חשוב מאוד שאתר האינטרנט שלכם יהיו מותאם לנייד. בדקו האם האתר שלכם מזוהה על ידי גוגל כמתאים לנייד בכלי גוגל "בדיקת התאמה לניידים"
בנוסף, תגלשו בעצמכם מהנייד ותבדקו האם חסר משהו, האם הניווט קל ונוח.
כיצד גוגל מתעדף ומחליט על דירוג תצוגה של עסקים?
יש מספר פרמטרים שגוגל משקלל בעת הגשת התוצאות.
רלוונטיות, מיקום, מוניטין
- רלוונטיות, ככל שפרופיל העסק תואם לשאילתה שעלתה. הסיכוי להיות מוצג בין הראשונים עולה לצורך העניין אם הקשתי "פיצה בחולון" עסק שזהותו פיצרייה סביר להניח יופיע למעלה על פני עסק המוגדר מסעדה איטלקית שגם מציעה פיצה.
- מיקום גאוגרפי של העסק ושל המחפש.
- מוניטין, עד כמה מוכר העסק באוף ליין. גוגל משקפים זאת גם בחיפוש מקוון. לדוגמא מותגים מוכרים, מוסדות גדולים וכן הלאה, גוגל אוסף מידע מהרשת. עסק שמקבל קישורים מאתרים אחרים, אזכורים ברשת, כתבות וכו' משפרים את סמכותו בפני גוגל. כאן ניתן לומר שקידום אורגני יכול לתרום ולסייע. הקפדה על פרטים מלאים ומדויקים בכרטיס (עסק מאומת יכול לסייע) ובכלל הקפדה שתהיה חפיפה בין הכרטיס לאתר, ולרישום באינדקסים שונים.
- ביקורות, אם לעסק יש המון ביקורות גוגל מניח שזה יעזור לך לקבל החלטה.
לסיכום, גוגל לעסק שלי היא דרך נהדרת לקידום אתרכם בגוגל בחינם, המאמץ שווה את ההשקעה ואלו פעולות שתוכלו לבצע לבד. במידה ויש לכם מקדם אתרים תוכלו לבקש גם ממנו לתפעל את עבורכם את הפעילות בכרטיס כחלק מניהול מוניטין ברשת ובחפיפה לקידום לוקאלי לאתר במידה וזה רלוונטי עבורכם.
השאירו פרטים ושמעו עוד על קידום לוקאלי לעסק שלך!
אני בעלת ניסיון רב במגוון סוגים של אתרים (מסחר ותוכן) ובמערכות ניהול ואני מביאה איתי הסתכלות כוללת על כל היבטי הקידום. יש לי תחושת סיפוק מיוחדת כשאני רואה עסקים גדלים ומפתחים באמצעות קידום אתרים אורגני. מבחינתי כל פרויקט הוא ייחודי ואני בונה את תוכנית העבודה שלי לכל אתר אחרי מחקר יסודי של המתחרים בזירה (עוצמות וחולשות) ומחקר מילים (לא שיגרתי) מקיף לאיתור הזדמנויות שיקלעו למטרותיך. המטרה שלי היא לתרום לגדילה העסקית שלך דרך קידום אורגני ופעולות שיהפכו את האתר לבעל ערך אמיתי לגולש. מגיעה עם המון תשוקה ומסירות! ואמא לשני חברה' מהממים.
מידע נוסף למתעניינים בקידום אתרים