search engine optimizition

מה זה קידום אורגני

תוכן עניינים

אמ;לק – קידום אורגני הינו אוסף של פעולות שנעשות לאורך זמן בעמודי האתר על מנת להתאים אותם למנועי החיפוש ולעלות חשיפה בפני גולשים שמחפשים את העסק שלך. ככל שיותר דפי אתר יקבלו חשיפה וידורגו בדף התוצאות הראשון בגוגל כאשר גולשים שולחים שאילתות למנוע חיפוש, כך תגדל ההיכרות עם המותג ברחבי הרשת.

קצת יותר בהרחבה:
כיום יותר ויותר עסקים פיזיים מבינים שעל מנת להגדיל את החשיפה שלהם ולהגיע ללקוחות חדשים הם יזדקקו לאתר אינטרנט. באמצעות אתר אינטרנט, לעסק יש הזדמנות להגיע ללקוחות שללא נוכחות של העסק בגוגל אין סיכוי שהם היו יכולים להגיע. הבעיה הראשונה היא, כאשר אתר חדש עולה לאוויר הוא ממוקם בדרך כלל אי שם רחוק בתוצאות החיפוש והאתר לא מקבל חשיפות וכניסות.

אפשר להסתכל על אתר חדש כמו "בחור חדש בשכונה", אף אחד לא מכיר אותו, לא ידוע אם הוא אמין, לא ידוע אם אפשר לסמוך עליו ואם נעים לשוחח איתו.
כך בגדול גוגל רואה אתרים חדשים ולכל אחת מהשאלות האלה יש פרמטרים שהוא בוחן על מנת לקבוע את דירוג האתר.
כך גם אם מדובר באתר קיים שגוגל כבר מכיר אך מבנה האתר ותוכנו לא מדברים עם גוגל בשפה שהוא מבין, הוא פחות מתייחס אליו.

כיצד עובד קידום אתרים?

לכל מנוע חיפוש ברשת יש "בוט" (מכונה גם "עכביש") אשר עובר (זוחל) בין אתרים ברשת, סורק דפים ומאנקדס אותם בספריה ענקית. כאשר גולש שולח בקשת שאלה למנוע החיפוש, מנוע החיפוש שולף מתוך הספרייה את הדפים הרלוונטיים ביותר לשאלה. בשלב הבא מנוע החיפוש מנתח את הדפים באינדקס תוך התחשבות במאות פרמטרים של דירוג אתרים וכך מחליט איזה דף יופיע באיזה מיקום.

תמונה להמחשה עכבישים סורקים את הרשת

בתמונה, המחשה עכבישים סורקים דפים במנועי חיפוש

איך גוגל בוחן את האתר ומחליט להציג תוצאות במנוע חיפוש:

אם ניקח את האנלוגיה של "הבחור החדש" ונמיר אותה למונחים בקידום אתרים נקבל רשימה ארוכה של פרמטרים בהם גוגל בוחן אתר. הנה כמה מהם:

  • ותק של אתר (עניין של זמן, אך זה פרמטר)
  • אמינות האתר (אתר מאובטח בתעודת SSL בפרוטוקול https)
  • תקנון אתר
  • מדיניות פרטיות
  • באתרי סחר למשל יש חובה להוסיף מדיניות הזמנות וביטולים, פרטי קשר וכו')
  • האם האתר מקבל הפניות (קישורים) מאתרים אחרים 
  • תוכן איכותי ומקורי ועדכני ותחביר נכון.
  • חלוקה היררכית של מבנה האתר וחוויות משתמש
  • מהירות טעינת אתר
  • נוחות השימוש בנייד
  • תוכן בעל ערך
מדדים לדירוג אתר מאת search enigine land

בתמונה למעלה, טבלת מדדים ודירוגים מתוך search engine land  למיפוי פעולות מועילות ומזיקות לקידום האתר.

כפי שציינתי קודם, זהו רק חלק קטן מרשימה ארוכה של פרמטרים שגוגל בוחן אתרים לפני שהוא מגיש תוצאות לשאילתה מסוימת. למעשה האלגוריתם של גוגל משקלל את כל הפרמטרים הללו ואז מציג את התוצאות.

ככלל השאיפה של גוגל היא לקלוע לכוונת הגולש (עליה תכף נרחיב)  ככל שגוגל מתעדכן ומבצע עדכוני אלגוריתמים אנו מבחינים שאיכות ההבנה של הרובוט גדלה והתוצאות סופר ממוקדות לשאילתה.   

דוגמא פשוטה:
אם גולש מחפש "שעון קיר" גוגל יציג תוצאות מאתרים שיש בהם עמודי מוצר של שעונים ולא שעוני יד למשל.

כוונת משתמש וקידום אתרים

אחת המשימות הראשונות של מקדם אתרים היא ביצוע מחקר מילות מפתח בהתאם ליעדים העסקים של בעל האתר. לפני שבוחרים אילו ביטויים יקדמו את האתר, מקדם אתרים מקצועי בוחן מהי כוונת הגולש – מה למעשה הגולש מצפה לקבל כאשר הוא מקיש את הביטוי/שאילתה שלו. ככל שעמוד מקודם יענה על כוונת הגולש, יש לו את אחד התנאים הבסיסים שיאפשרו המשך עבודת קידום אתרים.

איך קידום אורגני בגוגל יכול לסייע לאתר?

 למעשה קידום אתרים אורגני בגוגל הוא תהליך שבו האתר עובר "אופטימיזציה למנוע חיפוש"  Search Engine Optimization או בקצרה SEO תהליך האופטימיזציה מתרחש בשלושה מישורים שכל אחד נחלק לעשרות ואף מאות פרמטרים שנגזרים מאיך גוגל בוחן את האתר וכיצד מחליט להציג את עמודי האתר בתוצאות החיפוש.

אופטימיזצית תוכן onsite

אופטימיזצית תוכן היא אוסף פעולות המתרחשות בתוך האתר וזה תהליך שמתחיל רק לאחר מחקר מילים, מחקר מתחרים וכוונת משתמש (user intent) לאחר שהושגה הבנה מה הביטוי שרוצים לקדם, כיצד נראים המתחרים על הביטוי בדף התוצאות הראשון, ניתן יהיה לגבש כיצד יראה העמוד, מה התוכן ואורך התוכן שיהיה בו, מבנה התוכן ונוחות הקריאה, אם יהיו סרטונים או תמונות וכן הלאה.

תגיות מטא

אופטימיזציה לתגיות מטא ותגיות משנה בעמוד הן למעשה כותרות שמסייעות לגוגל להבין את מהות התוכן.
הראשונה בהן היא תגית כותרת עמוד – TITLE והיא הכותרת שמופיע בלשונית בעת פתיחת הדפדפן והיא זו המוצגת בדרך כלל בדף התוצאות. 

התגית השניה היא כותרת ראשית בעמוד – H1 ותפקידה גם לסייע על תוכן העמוד. 

כותרת המשנה בעמוד מכונות H2-H6 ותפקידן בעיקר להציג היררכיה לתוכן וסדר כותרות של תתי הנושאים. 

אתרים בהם מוצגות תמונות יעניקו לתמונה שם המתאר את תוכן התמונה ובכך גוגל יוכל להבין את תוכנה. תגית זו נקראת ALT. 

בתוך העולם שנקרא אופטימיזצית תוכן יש כמובן עוד היבטים כמו קישורים פנימיים באתר, סדר התפריטים הדר ופוטר וכן הלאה. 

אופטימיזצית קישורים  offsite

קישורים חיצונים הם לינקים שנמצאים בתוך כתבות או מאמרים שמפורסמים באתרים אחרים ומפנים לאתר המקודם. הצבעת האמון שהאתר זוכה לה מאתרים אחרים מהווה סיגנל לגוגל והם בהחלט מסייעים ןמשפיעים על קידום האתר.

תפקיד המקדם הוא למעשה לבנות פרופיל קישורים בהסתמך על התחום בו האתר נמצא, מצב וסוג הקישורים שיש למתחרים.

כמובן שיש להשיג קישורים מאתרים שרלוונטיים לתחום האתר, האתר המפנה בעצמו צריך להיות אתר איכותי.  

בניית פרופיל קישורים הן למעשה פעולות המתרחשות מחוץ לאתר.

אופטימיזצית טכנית

  • מהירות האתר
  • התאמה למובייל ונוחות שימוש
  • קישורים שבורים (דפים שמציגים קוד שגיאה)
  • מבנה האתר
  • אתר בתקן פרוטוקל HTTPS
  • מבנה כתובת URL
  • שימוש בסכמות – נתונים מובנים

וזו רק טעימה כי הרשימה ארוכה. למעשה משנה לשנה קידום אתרים הופך למורכב יותר מבחינת הפרמטרים שיש להתייחס אליהם

מתי כדאי להתחיל לקדם אורגנית את האתר?

המצב האידיאלי הוא להתחיל את הקידום לפני שהאתר הוקם, על ידי ליווי של מקדם אתרים.
אולם במציאות היומיומית אנשים נוטים להקים אתר ואז לקדם אותו.
אתר פעיל ניתן לקדם בכל שלב, אם כי מצבו הנוכחי ישפיע על קצב הקידום.
לנוחיותכם כתבתי מאמר שעוסק בדיוק בשאלה "מתי כדאי להתחיל קידום אורגני לאתר" 

כל הפעולות האלו יחד, עונות על השאלה מה זה קידום אורגני. ככל שבעלי אתרים יקפידו באופן שוטף על קידום אתרים הם ייהנו מגידול בכניסות האורגנית, ייהנו מגידול בהמרות ומכאן בהכנסה. 

מעוניינים לקדם את האתר שלכם? מלאו את הפרטים ואחזור אליכם

סרטון העשרה קצר ומעניין איך מנועי החיפוש עובדים:

מאוהבת בקידום אתרים אורגני בגוגל, בעיקר בשל העובדה שזה עושה נפלאות לעסקים. מבחינתי כל פרויקט הוא ייחודי ואני בונה את תוכנית העבודה שלי לכל אתר אחרי מחקר יסודי של המתחרים בזירה (עוצמות וחולשות) ומחקר מילים (לא שיגרתי) מקיף לאיתור הזדמנויות שיקלעו למטרותיך. המטרה שלי היא לתרום לגדילה העסקית שלך דרך קידום אורגני ופעולות שיהפכו את האתר לבעל ערך אמיתי לגולש. מגיעה עם המון תשוקה ומסירות! ואמא לשני חברה' מהממים.

מידע נוסף למתעניינים בקידום אתרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

בואו נדבר על קידום האתר

דו"ח ניתוח לאתר שלי בחינם

דילוג לתוכן