כמה עולה קידום אתרים בגוגל – הדרך לעמוד הראשון

מי שכבר ערך סקר שוק וקיבל הצעות מחיר, נתקל במגוון הצעות מחיר שעונות על השאלה כמה עולה קידום אתרים בגוגל. אולם מדוע יש הבדלים כה קיצוניים בין העצות? מהם הגורמים המשפיעים על המחיר והאם הגיוני שאתרים מסוגים ותחומים שונים יקבלו הצעה זהה.

המחירים בקרב מקדמים וחברות קידום אתרים בגוגל יכולים להתחיל החל מ 1500 ₪ ועד 10,000 ₪ כאשר ברמת סבירות גבוהה הטווח התחתון לא מאפשר עבודת קידום משמעותית והישגים בקצב סביר כפי שאסביר בהמשך. לכן אם חשוב לך לא "לזרוק כסף לפח" כדאי ללמוד ממה נגזרות עלויות הקידום ומהיכן נובעים הפערים.

כמו כן נענה על שאלה חשובה לא פחות האם קידום אתרים אורגני בגוגל מתאים רק לעסקים גדולים עם יכולות תקציב שיווק גבוהות או שניתן לקדם בעלויות שמתאימות גם לעסקים קטנים ובינונים ולקבל תמורה אמיתית לתשלום החודשי.

כמה עולה קידום אתרים בגוגל – הפרמטרים שמשפיעים על עלויות

ראשית נסביר בגדול מהן הוצאות המקדם בגין כל אתר שנכנס לתהליך קידום אתרים.

  • זמן עבודה חודשי על אתר יכול לנוע בין 10 ל 25 שעות חודשיות ולעיתים אף יותר.
  • פרופיל קישורים (המשמעות תורחב בהמשך), כאן יש עלויות של איתור וקניית כתבות לטובת הקישור וכן כתיבת מאמר לצורך הכתבה.
  • בניית תכנית תכנים לתוך האתר שהיא נגזרת זמן ועלויות כתיבה
  • כלי עבודה לניתוח אשר יאפשרו למקדם אתרים מקצועי לבצע ניתוח הן בצד הטכני והן בצד התוכן לצורך הפעילות השוטפת.

תחרויות ותחום האתר

לפני שמקבלים הצעת מחיר מכל חברה או מקדם אתרים, על המקדם לבצע אבחון ראשוני של האתר ושל המתחרים. רק לאחר הבנה על סוג האתר (תדמיתי, מסחר וכו'), פרופיל הקישורים של האתר ושל המתחרים, איכות התוכן וכמות הדפים באתר וכמובן תחום השירות או המוצרים שהאתר עוסק בו ישפיעו על ההצעה ועל ההוצאות שיהיו למקדם מהצד שלו על עלויות הקידום.

רק אז תוכלו לקבל הצעת מחיר אמיתית המתאימה לאתר שלכם. לאחר מכן במידה וסוגרים עם המקדם יהיה עליו לבצע מחקר מתחרים יסודי. בחודשיים הראשונים מרבית הזמן יוקדש למחקר מילים ומחקר מתחרים, כלומר בחינה של כל אחד מהמתחרים המופיעים בעמוד התוצאות הראשון תוך אפיון מדדי קידום. במילים אחרות חוזקות, חולשות והאסטרטגיות של האתרים המובילים.

עסקים שפועלים בנישות מאוד מסוימות ללא תחרות יוכלו להינות מקידום אתרים יחסית מהיר ולא יקר. כלומר אם בזירה הדיגיטלית אין רבים שמציעים שירות דומה לשלכם או שהתחרותיות אינה במידה גבוהה תוכלו לקדם את האתר שלכם באופן יחסית מהיר (כחצי שנה+) ובעלות יחסית נמוכה הקרובה לאזור 1500 – 2500 ₪ לחודש. כיוון שכמעט מרבית האתרים לא עונים על נישה כל כך ספציפית, כמעט ולא ראלי להצליח לקדם בקצב טוב ובעבודה יסודית בעלות של 1500 ₪ ועדיין יש לא מעט הצעות מחיר שמבטיחות קידום בטווח המחירים הזה. לכן ניתן לומר שעבור אתרים קטנים ובינונים חבילת קידום בסיסית שתענה על צורכיהם תתחיל החל מ 2500 ₪ – 3000 ₪

מחקר מילים

הביטויים שיבחרו לקידום האתר הם קריטיים וחשובים מאוד כיוון שהם יכריעו על איכות המשתמשים שיגיעו לאתרכם. חלק מהמטרות בקידום אורגני הוא לזהות את הביטויים שרלוונטיים בדיוק למה שהאתר שלכם מציע. לכן כמי שבעבר קיבלה שירות קידום אתרים לעסקים שניהלתי, נתקלתי ברשימת מילים שחילצו מכלי מחקר מילות מפתח מבלי לערוך מחקר מעמיק.

מה זה אומר מחקר מעמיק? ראשית חשוב להבין מבעל העסק מהן מטרותיו. בהתאם לזה בוחנים את מילות המפתח שכבר מביאות כניסות איכותיות לאתר, ביטויים שמכניסים כניסות למתחרים, זיהוי ביטויים באמצעות כלי ניתוח ומנוע החיפוש של גוגל. לאחר מכן יש לערוך מיפוי וסינון אילו ביטויים רלוונטיים לעסק ומהי מידת התחרויות של כל ביטוי. מחקר מילים לבדו יכול לקחת למעלה מ 10 שעות עבודה כאשר הוא נעשה בצורה יסודית. כאשר ככל שיש יותר אופציות יידרש יותר זמן למחקר. כאן אציין שלא מעט מבטיחים קידום ביטויים ללא הגבלה, זה מעט טריקי כיוון שבאתרים עם כמות גדולה מאוד של דפים או קטגוריות אין באמת אפשרות לקדם את כולם במידה שווה כיוון שכל ביטוי מצריך פרופיל קישורים לעצמו וחיזוק תוכן. כן ניתן לבצע אופטימיזציה לכל האתר ברמת בסיסית עבור ביטויים שהם פחות חשובים או אלה שמזהים כבעלי פוטנציאל להכניס עוד תנועה איכותית לאתר.

keyword research

קישורים חיצוניים

קישורים הם למעשה הפניות לאתר שלכם מאתרים אחרים, מדוע כל אתר חייב פרופיל קישורים? כיוון שגוגל רואה הבעת אמון באתר שמקבל הפניה מאתר אחר. חשבו על זה כך, מדוע שאתר ידרבן גולש לצאת מהאתר שלו ולעבור לאתר אחר? עצם הקישור מעיד כי האתר שולח את הגולש לתוכן שעשוי להועיל לו ולכן גוגל מעניק דרוג גבוה יותר לאתרים עם קישורים. כמובן שעל הקישורים לצאת מאתרים איכותיים ורלוונטיים לאתר שלכם ומתוך כתבה שיש לה ערך.

כמה קישורים צריך? תלוי במתחרים. על המקדם לבחון את האתרים המדורגים בעמוד הראשון ולבצע אפיון מהיכן האתרים מקבלים קישורים, מהו הדירוג של האתרים שמוציאים את הקישור ובהתאם לבנות פרופיל קישורים שיחזק את האתר שלכם בהיבט הזה.

גודל האתר

כאשר מקדם בוחן את האתר שלכם, אחת הפעולות הראשונות היא לבחון כמה עמודי תוכן וקטגוריות יש באתר שלכם מול המתחרים שלכם. לדוגמא האם למתחרים שלכם יש אזור מאמרים מפואר (ואיכותי) האם יש מגוון שירותים או מוצרים בכל קטגוריה וכן הלאה. אלו ישפיעו על תוכנית התוכן לאתר שלכם ומכאן ישפיעו על הן על הזמן ומחיר קידום האתר.

קצב התקדמות וסבלנות 

ניתן לומר שעד כה כבר הבנתם חלק מהגורמים מדוע קידום אתרים לוקח זמן. דבר נוסף שחשוב להבין הוא שגוגל רוצה לראות התנהגות טבעית מצד האתר שלכם. הכוונה היא שעבודת קידום אתרים לא יכולה להיעשות בצורה קיצונית ומהירה כי אז גוגל יבחין "התערבות" ועשוי אף להעניש את האתר. לדוגמא אם כל המתחרים מעלים בממוצע 3 קישורים בחודש והמקדם שלכם יעלה 15 קישורים בחודש, זוהי קיצונית שהבוט של גוגל מזהה כחריגה.

היבט נוסף הוא הזמן שמהמקדם עובד על האתר בכל חודש, בחבילות קידום מוזלות מאוד, סביר להניח שהמקדם משקיע בין 5 – 7   שעות חודשיות ולכן קצב ההתקדמות יהיה איטי מאוד. אם אתם מוכנים להתפשר על קצב הקידום מפאת תקציב אז אפשרי יהיה לקדם בטווח הנמוך שציינתי מעלה.

ניסיון ומקצועיות המקדם

אין ספק כמו כל דבר בחיים אפשר לעשות את אותה הפעולה בהמון אופנים. יש מי שמבצע עבודה יסודית ועמוקה ומשקיע יותר זמן עבור כל לקוח ויש מי שפחות. בדרך כלל יש לזה השפעה ישירה על הצעת המחיר. בקידום אתרים יש המון עבודות מחקר, אופטימיזציה שוטפת לעמודי האתר שעשויים להיות מושפעים מעדכוני גוגל התכופים.  

כמו כן גם בתחום זה יש השפעה למידת הותק והניסיון של המקדם על המחיר

לסיכום, הצעה למחיר קידום אתרים ממוצע הוגן וסביר יהיה בטווח 3000 – 6000 ₪ תלוי שעות העבודה הנדרשות לקידום, למקצועיות ולניסיון המקדם וזו תתאים לאתרים רבים גם קטנים ובינונים.

הצעה נמוכה משמע מעט שעות חודשיות, פרופיל קישורים ותוכן דלים אם בכלל.

הצעות מעל 6000 ₪ בדרך כלל יוגשו לאתרים שזקוקים לפרופיל קישורים מאתרים חזקים מאוד ובקצב משמעותי יותר ועם שפע עמודי תוכן.  

חשוב לציין בגילוי נאות שאין הכרח שככל שתשלמו יותר יובטחו לכם תוצאות למיקום הראשון ואין זה אומר שלא ניתן לקדם בתקציבים נמוכים. בנוסף שיתוף פעולה פורה עם בעל האתר או מי שמצדו אחראי על האתר יכול לתרום גם הוא למאמצי הקידום, במיוחד בתקציבים נמוכים.

מעוניינים לקבל ללא עלות בדיקת מיקומים של האתר שלכם? מלאו את הפרטים ואחזור אליכם!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

מאמרים אחרונים

לאוהבי התוכן הדיגיטלי - מוזמנים להירשם

דילוג לתוכן