12 טעויות שיש לתקן במשפך השיווקי של האתר שלכם

הלקוח שלנו עובר דרך עד לקבלת החלטה האם לעשות איתנו עסקים או לרכוש מאתנו מוצר. התהליך הזה נקרא משפך שיווקי. כמנהגו של משפך הפתח העליון רחב, הולך ונהיה צר עד לסינון הלקוחות הרלוונטיים עבורנו ואנחנו עבורם. האתר שלנו הוא חלק מהמשפך ובתוכו מתרחש משפך נוסף מעמוד הבית ועד קבלת הליד או הרכישה.

אז מהן הטעויות שיש באתר שלכם? היכן אנחנו מעודדים לקוח לנטוש ? נחלק אותן בהתאמה למשפך השיווקי.

המשפך השיווקי הקלאסי בנוי משלושה שלבים:

  • KNOW שלב החשיפה הלקוח מגיע פעם ראשונה לאתר
  • LIKE שלב ההכרות (מעורבות) קרבה לומד עלינו, על המוצרים והשירותים
  • TRUST אמון נקיטת פעולת המרה הלקוח מביע אמון ומבצע פעולה מהרשמה ועד קניה בפועל

שלב ראשון של המשפך "הכרות – רושם ראשוני" KNOW STAGE

1. מסר/כותרת עמוד הבית:

עמוד הבית הוא השער של האתר – השער של מי אתם ומה אתם מספקים. טעות נפוצה היא שימוש בסלוגן אך ללא חיבור למהות העסק. הנה שתי דוגמאות

שקופית1

לדוגמא "נעזור לך להגיע גבוה יותר"  מי שם ותעזרו באיזה נושא?

דוגמא נוספת "תמונת רקע וציטוט" גם כאן אין שלט מי גר בבית

 

אנחנו רוצים שהגולש יבין לאן הוא הגיע ומה אנחנו עושים.

מה לעשות ? השתמשו בכותרת שיווקית שמתארת את הפעילות שלכם כלומר את הערך ללקוחות.

2. אייקונים של רשתות חברתיות בסרגל הראשי העליון:

אייקונים בצבעים בולטים בהחלט מהווים הסחת דעת, תמרור המורה לנו מה לעשות

הגולש רק נכנס ואנחנו כבר שולחים אותו החוצה, מניחים לו גירויים צבעוניים שצועקים לו

"צא החוצה..הרבה יותר מעניין שם..

מה לעשות ? את האייקונים תעבירו לפוטר (לתפריט התחתון שיש באתר) ותעניקו להם צבע שקט.

3. שמות קטגוריות באתר:

הענקת שמות ללא משמעות לקטגוריה, משדרת כלליות מדי ואם לא מספק לנו הבנה על מה מצפה לנו שם, מדוע שזה יעורר עניין ?

מה לעשות ? להעניק תיאור קצר מה המשמעות, אם אין משמעות לכותרת אז להסיר אותה

4. בלוג מאמרים עם תאריכים ישנים:

מאמרים בהם יש ציון תאריך עם שנים קודמות נותנים תחושה של חוסר רלוונטיות ומשם לחוסר עניין בתוכן. אם התכנים שלכם בעלי ערך והם רלוונטיים תמיד התאריך רק יכול לפגוע ברמת הרלוונטיות לתקופה ולכן לא כדאי להצמיד להם תאריך תפוגה.

מה לעשות ? במקום לציין תאריך תפוגה למאמר יש להוריד את ציון התאריכים בבלוג ולא פחות חשוב מזה שכתובת הדף (URL) לא תכיל בתוכה תאריך.

 

5. סרטונים באתר קישור ללא הסרה של אופציית "יוטיוב ממליץ":

שילוב סרטונים באתר זה דבר נהדר שתורם להגדלת שהות הגולש בעמוד אך מה קורה כשבסוף הסרטון יוטיוב ממליץ על סרטון של מתחרה או במקרה אחר סרטון לא רלוונטי ואולי אף אם תוכן ממש ללא קשור לתוכן האתר שלכם.

 

מה לעשות ? אם יש לכם הבנה טכנית תוכלו לעדכן את הקוד של סרטון הווידאו באתר, אולם אני ממליצה להיעזר במתכנת. באתרי וורדפרס עם אלמנטור יש אפשרות להגדיר האם הסרטון יוצג בלופ, או יציג סרטונים מהערוץ הספציפי.

כך מעדכנים לבד: 
לוחצים על כפתור שיתוף בסרטון, לוחצים על הטעמה, מעתיקים את הקוד 

אחרי המילה embed יש רצף של מספרים ואותיות. אחרי הרצף מוסיפים סימן שאלה ? ואת הביטוי הבא 
rel=0 (המספר אפס) 

שלב שני של המשפך "אהדה – פעולות העמקה בתוכן" LIKE STAGE

6. פסקאות ארוכות:

במציאות שלנו גם אנחנו וגם הגולשים שלנו סורקים את האתר במהירות שיא, אם הגעתם לעמוד מלא מלל עם פסקאות ארוכות, סביר להניח שתוך רבע שניה העין שלכם תתייאש ותוותר על התענוג.

מה לעשות:

  • כתבו תוכן עם מבנה מסודר, אחיד ועקבי לאותו דף
  • לכתוב פסקאות קצרות עם רווחים בין פסקה לפסקה
  • תוסיפו כותרות וכותרות משנה בכתב מודגש, נטוי, או בצבע אחר
  • תוסיפו רשימות מספרים או תבליטים
  • לינקים רלוונטיים (במידה) למוצר או מאמר אחר
  • תמונות קשורות, טבלאות, גרפים וכו'

מימין כן (ולא בגלל שאני כתבתי 🙂 ) ומשמאל איך לא..

7. תמונות לא אותנטיות:

יש לכם באתר תמונות של אנשים ממאגרי תמונות, זה לא שיא האותנטיות וסביר להניח שאתם רוצים להציע אמינות ונגישות לקהלי היעד שלכם.

מה לעשות ? צלמו תמונות שלכם ושל הצוות, יש פרצופים מאחורי המותג והם אמתיים !

8. שימוש בקובץ PDF כתוכן:

שימוש בקובץ PDF יכול להיות נוח בנושאי שמירה על תבנית עיצוב כאשר מורידים קובץ להדפסה אך לשימוש באופן הצגת תוכן במבנה הזה יש חסרונות לא מעטים.

למשל:

  • אין אפשרות מעקב על השימוש בתוכן בגוגל אנליטיקס
  • קובץ PDF פחות נגיש לעריכה מהירה
  • פחות נגיש לשיתוף
  • גוגל מאנקדס קבצי PDF ומציג אותן בתוצאות החיפוש אך מבחינת מנועי חיפוש תמיד תהיה העדפה לתוכן המוצג בדף אינטרנטי, מאשר קובץ PDF. בנוסף אין אפשרות לבצע אופטימיזציה לתוכן לצורך קידומו בגוגל.

מה לעשות? 
לעלות תכנים רק לעמודים (דפים עם כתובת URL) באתר ולהתייחס למסמך PDF כאופציה שניה להורדה

שלב שלישי של המשפך "אמון – פעולות המרה" TRUST STAGE

9. הוכחה חברתית: המלצות או עדויות של לקוחות הן מצוינות ותומכות בעשיה שלכם, אבל חשוב למקם את ההוכחה ליד הטענה והקשר נשמר והדוק יותר מאשר "לדחוף" בדף הבית או בדף ממליצים כללי .

מה לעשות ?
אם יש דף המלצות תסירו אותו
בכל דף שירות שיש לכם המלצות רלוונטיות לשירות תמקמו שם ההמלצות.

10. כתובת דואר אלקטרוני:

כתובת דואר אלקטרוני היא אופציה פחות עדיפה ליצירת קשר מבחינתכם על פני טופס צור קשר עם הפניה לדף תודה מכמה סיבות

  • אין מעקב בגוגל אנליטיקס
  • אין אפשרות לחבר את המייל שנשלח לדאטה שאנו שומרים
  • אין אפשרות לשלוח מייל חוזר שהפניה נקלטה
  • יש אפשרות להגדיר שדות חובה או למי מיועדת הפניה וכן הלאה

מה לעשות ?

  • להוריד כתובות מייל
  • ליצור דף קשר עם דף תודה
  • להגדיר באנליטיקס המרה לדף תודה
  • לשלוח מייל אוטומטי שהפניה התקבלה

11. דף תודה ללא מוצא:

בהמשך לחשיבות של דף תודה כפי שרשמתי בסעיף הקודם לרוב נמצא דפי תודה סוגרים. הם מודים על יצירת הקשר או הרכישה ושם זה נגמר. דף שבעצם הפעולה הסופית שלו אומרת תודה וביי.

מה לעשות ?
צרו דף תודה עם הנעה לפעולה כמו רישום לניוזלטר, מוצר שעשוי לעניין או מאמר וגם לינק חזרה לאתר

12. כפתור שליחה: כפתורים באתר שצריכים להוביל פעולה ולכן רצוי שהמלל שעל הכפתור ידבר על הערך שהלקוח יקבל ולהכניס טאץ' אישי, כפתור שרשום עליו "שליחה" מעט מפספס את העניין. כמובן תתאימו את המלל לכפתור וחשוב שהמסר לא יראה "מתאמץ מדי"

מה לעשות ? השתמשו בשפה בגוף ראשון כלפי הלקוח

  • במקום "הרשמה" >> "רשום אותי למועדון"
  • במקום " צור חשבון" >> "צור את החשבון שלי ונתחיל"
  • במקום "התחל בתקופת ניסיון" >>  "התחל בתקופת הניסיון שלי"

לסיכום, זכרו שהלקוח שלכם עובר משפך בתוך משפך, "ניקיון" של האתר ימקד את האתר עבור הלקוח הפוטנציאלי כיוון שיש פחות מסיחי דעת. העבודה היא לאורך הדרך ויש כלים שעוזרים לנו למדוד התנהגות גולשים באתר כמו גוגל אנליטיקס.  

רצוי להתחיל ולבדוק את הדוגמאות כאן, שינויים קטנים כמו האם ההוכחה החברתית משקפת היטב את הערכים שאנחנו רוצים להעביר ? האם הכפתורים שלנו מניעים לפעולה, האם יש לנו דף תודה ?

אין ספק ששיפור בתכנים ואופטימיזציה באתר יכולים לשנות בעשרות אחוזים את ההמרות כלפי מעלה. 

מעוניינים לקדם את האתר שלכם ? מלאו את הפרטים ואחזור אליכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

מאמרים אחרונים

לאוהבי התוכן הדיגיטלי - מוזמנים להירשם

דילוג לתוכן