קידום אתרים לעורכי דין

קידום אורגני לעורכי דין – תנו לאתר שלכם לעבוד קשה בשבילכם! 

 

קידום אתרים אורגני (SEO) לעורכי דין, או אופטימיזציה למנועי חיפוש עבור משרדי עורכי דין, היא שיטה שמטרתה לשפר את הנראות הדיגיטלית של משרד עורכי דין כדי למשוך יותר תנועה אורגנית (לא בתשלום) ממנועי חיפוש. באמצעות מגוון אסטרטגיות וטקטיקות שנועדו לשפר את דירוג האתר בדפי תוצאות החיפוש עבור מילות מפתח וביטויים ספציפיים הרלוונטיים לשירותים משפטיים.

תוכן עניינים

קידום אתרים אורגני עבור עורכי דין מתמקד ביצירת תוכן בעל ערך, אופטימיזציה של ההיבטים הטכניים של האתר ובניית סמכות באמצעות קישורים נכנסים וזאת במטרה להניע תנועה איכותית שממירה ללידים ולקוחות.

מדוע קידום אתרים לעורכי דין חשוב?

קידום אתרים (SEO) הוא הרבה יותר מסתם דירוג גבוה בתוצאות החיפוש. הנה כמה מהיתרונות העיקריים של קידום אתרים עבור עורכי דין:

  1. צמיחה אורגנית מתמשכת – בניגוד לפרסום בתשלום לפי קליק (PPC), שדורש השקעה שוטפת, קידום אתרים מקצועי יכול להביא תנועה אורגנית לאתר לאורך זמן. לאחר שהאתר שלכם ממוקם גבוה בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח רלוונטיות, הוא ימשיך למשוך לקוחות פוטנציאליים גם בלי שתצטרכו לשלם על כל קליק. (ראו תמונה מטה והסבר)
  2. חווית משתמש טובה יותר – קידום אתרים לא רק משפיע על דירוג האתר, אלא גם על חווית המשתמש. במסגרת תהליך הקידום, האתר שלכם יעבור אופטימיזציה שתהפוך אותו לקל יותר לניווט, מהיר יותר ונגיש יותר, מה שיוביל לשביעות רצון גבוהה יותר של המבקרים באתר.
  3. החזר גבוה על ההשקעה – בהשוואה לאפיקי שיווק אחרים, קידום אתרים יכול לספק החזר גבוה יותר על ההשקעה. הסיבה לכך היא שקידום אתרים מושך תנועה איכותית של לקוחות פוטנציאליים שמחפשים באופן פעיל שירותים משפטיים.
  4. הגעה לקהל מקומי – קידום אתרים מקומי יכול לעזור לכם למשוך לקוחות פוטנציאליים מהאזור שלכם. על ידי אופטימיזציה של האתר למילות מפתח רלוונטיות למיקום שלכם, תוכלו להבטיח שתוצגו בראש תוצאות החיפוש כאשר אנשים באזור שלכם מחפשים עורך דין.
    5. בניית אמון ומוניטין – דירוג גבוה בתוצאות החיפוש וביקורות חיוביות באתר שלכם יכולים לבנות אמון ומוניטין חיובי עבור משרדכם. לקוחות פוטנציאליים נוטים יותר לבחור בעורך דין שמופיע בראש תוצאות החיפוש וזכה לביקורות חיוביות מלקוחות קודמים.

תוכן הוא המלך (והמלכה)

חשוב ליצור תוכן אינפורמטיבי ומושך שיבסס את משרדך כמוביל דעה. פוסטים בבלוג המתייחסים לבעיות משפטיות נפוצות, מחקרי מקרה המציגים תוצאות מוצלחות ומדריכים משפטיים להורדה – כל אלה מדגימים את המומחיות שלך ומושכים לקוחות פוטנציאליים המחפשים תשובות. עדכונים עקביים שומרים על האתר שלכם רענן ורלוונטי.

חשוב מאוד שהתוכן יעבור אופטימיזציה למונח חיפוש שאתם מכוונים אליו כדי שגם מנועי חיפוש וגם גולשים יבינו את מהות הדף (השירות או הסוגיה המשפטית).

אופטימיזציה עבור מילות מפתח מתייחסת ל:

  • כותרת ראשית (Title Tag): הכותרת הראשית מופיעה בדף תוצאות החיפוש.
  • תיאור עמוד (Description Tag): תיאור העמוד מופיע מתחת לכותרת הראשית בתוצאות החיפוש ונותן תמצית קצרה על תוכן העמוד.
  • כותרות וכותרות משנה (Headings & Subheadings): כותרות אלו מחלקות את התוכן ומסייעות לקריאה.
  • בתוך תוכן הפסקאות באופן טבעי: חשוב שהמיקום יהיה טבעי ולא מאולץ.
  • כתובת האתר (URL): רצוי שהכתובת תכלול את מילת המפתח הרלוונטית.

 

אם יש לכם אתר וורדפרס תוכלו להתקין תוסף seo (כמו יואסט, rank math) שיעזור להטמיע שדות seo ולהגדיר כתובת url ידידותית.
למדריך מפורט איך מבצעים אופטימיזציה לאתר לחצו

מחיר לקליק בקידום ממומן

לדוגמה: בתמונה מעלה תוכלו לראות מילות מפתח נפוצות ואת מחירן לקליק. אם ניקח לצורך הדוגמה ביטוי כמו עורך דין לעינייני משפחה ונניח שרק כ 5 אחוז מהגולשים לחצו על מודעה כזו במהלך החודש מדובר על כ 145 קליקלים. מחיר ממוצע לקליק עשוי להיות כ 33 ש"ח זה אומר שרק ביטוי אחד שווה ל 4800 ש"ח בחודש. קידום ממומן חשוב גם הוא לעסק ואני מאמינה שהוא נותן מענה מיידי לקבלת לידים יחד עם זאת מדובר בסדרי גודל אחרים לגמרי בהשוואה לקידום אורגני בגוגל לעורכי דין.

מעוניינים לקדם את האתר שלכם במנועי חיפוש? מלאו את הפרטים ואחזור אליכם!

האם קידום אתרים לעורכי דין עובד?

כן, קידום אתרים יכול להיות כלי אפקטיבי מאוד עבור עורכי דין. למרות שאף אחד לא יכול להבטיח תוצאות בעמוד הראשון. הניסיון שלי מלמד שכאשר אתר עורך דין שעובר אופטימיזציה נכונה בתחום תחרותי יכול להניב כ 150-200 פניות בחודש (ואף יותר) ואילו בתחומים נישתיים יותר כ 50-80 פניות בחודש. הנתונים יכולים מתחום אחד לאחר. אך ללא ספק מנועי החיפוש מספקים ערוץ ראוי ביותר.

כיצד עורכי דין יכולים לשלוט בתוצאות החיפוש: אסטרטגיות SEO מובילות

עבור כל משרד עורכי דין, טיפוס בסולם תוצאות החיפוש חיוני לצורך משיכת לקוחות חדשים. אלה הם הגורמים המרכזיים שיסייעו לאתר האינטרנט שלך להתבלט:

בניית אמון E-E-A-T

על פי הנחיות הערכת האיכות של גוגל. עורכי דין מסווגים בקטגוריה YMYL. ראשי תיבות של Your Money Your Life, מתייחס לאתרים וסוגי תוכן שעשויים להשפיע משמעותית על החיים הפיננסיים או הבריאותיים של הגולשים. תחומים אלו זוכים לבדיקה קפדנית יותר מצד מנועי חיפוש, כיוון שהם עוסקים בנושאים רגישים וחשובים שעלולים להשפיע על רווחתם וחייהם של אנשים. לכן כאשר ניגשים לקידום אתרי עורכי דין חשוב לבסס את מוניטין המותג כסמכותי, אמין, מומחה בתחומו. איך זה מתבטא? באמצעות E-E-A-T (ניסיון, מומחיות, סמכות, אמינות) בתוך האתר ומחוצה לו.

לדוגמה:

  • הצגת ניסיון של משרדך על ידי הדגשת כישורי עורכי הדין ושנות הניסיון.
  • המומחיות יכולה לבוא לידי ביטוי דרך תקדימים משפטיים, סיפורי הצלחה ועדיות לקוחות.
  • סמכות נבנית באמצעות פרסים, הכרה ומעורבות בארגונים משפטיים, השתתפות בפורומים, קבוצות דיון ובבלוגים רלוונטיים.
  • לבסוף, אמינות עם תמחור שקוף, תקשורת ברורה וביקורות חיוביות של לקוחות.

אחת השיטות לבניית מותג שיהווה מקור בר סמכא היא בניית סמכות נושאית Topical Authority. מושג בקידום אתרים המתאר אתר אינטרנט שמוכר כמומחה בתחום ספציפי. אתר בעל Topical Authority גבוה מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח רלוונטיות. למידע בנושא זה קראו את המדריך הבא מהי סמכות נושאית Topical Authority.

מחקר מילות מפתח עבור אתרי עורכי דין

גוגל ומנועי חיפוש אחרים שואפים להגיש תוצאה רלוונטית ממקור סמכותי לכן כאשר ניגשים למחקר מילות מפתח התחילו בזיהוי תחומי המשפט הספציפיים בהם מתמחה משרד עורכי הדין שלכם. לאחר מכם ודאו שאתם כוללים תחומי משפט משניים ורלוונטיים.

השתמשו בכלי מחקר מילות מפתח כמו Google Keyword Planner ו-Semrush כדי לזהות מילות מפתח רלוונטיות. שימו לב לנפח החיפוש, לתחרותיות ולכוונת החיפוש. שלבו מילות מפתח זנב ארוך, ספציפיות יותר, בנוסף למילות מפתח כלליות.

ערכו מחקר על אתרי מתחרים מובילים בתחום המשפט שלכם, זהו את מילות המפתח העיקריות שלהם ואת תוכן האתר שלהם וחפשו הזדמנויות לבדל את עצמכם מהמתחרים.

על מנת להרחיב את רשימת מילות המפתח, השתמשו בכלי "מילות מפתח קשורות" בכלי מחקר מילות המפתח. שימו לב לשפה טבעית שאנשים משתמשים בה כשהם מדברים על הצרכים המשפטיים שלהם.

לאחר מכן יש לבצע ארגון מילות המפתח, קבצו מילות מפתח לקטגוריות נושאיות רלוונטיות. זה יעזור לכם ליצור תוכן ממוקד ומאורגן באתר שלכם.

דוגמה לחיפושים נוספים בתחום עורך דין לעינייני משפה בנושא חלוקת רכוש
דוגמה לחיפושים נוספים בתחום עורך דין לעינייני משפה בנושא חלוקת רכוש

תוכן הוא המלך (והמלכה)

חשוב ליצור תוכן אינפורמטיבי ומושך שיבסס את משרדך כמוביל דעה. פוסטים בבלוג המתייחסים לבעיות משפטיות נפוצות, מחקרי מקרה המציגים תוצאות מוצלחות ומדריכים משפטיים להורדה – כל אלה מדגימים את המומחיות שלך ומושכים לקוחות פוטנציאליים המחפשים תשובות. עדכונים עקביים שומרים על האתר שלכם רענן ורלוונטי.

חשוב מאוד שהתוכן יעבור אופטימיזציה למונח חיפוש שאתם מכוונים אליו כדי שגם מנועי חיפוש וגם גולשים יבינו את מהות הדף (השירות או הסוגיה המשפטית).

אופטימיזציה עבור מילות מפתח מתייחסת ל:

  • כותרת ראשית (Title Tag): הכותרת הראשית מופיעה בדף תוצאות החיפוש.
  • תיאור עמוד (Description Tag): תיאור העמוד מופיע מתחת לכותרת הראשית בתוצאות החיפוש ונותן תמצית קצרה על תוכן העמוד.
  • כותרות וכותרות משנה (Headings & Subheadings): כותרות אלו מחלקות את התוכן ומסייעות לקריאה.
  • בתוך תוכן הפסקאות באופן טבעי: חשוב שהמיקום יהיה טבעי ולא מאולץ.
  • כתובת האתר (URL): רצוי שהכתובת תכלול את מילת המפתח הרלוונטית.

 

אם יש לכם אתר וורדפרס תוכלו להתקין תוסף seo (כמו יואסט, rank math) שיעזור להטמיע שדות seo ולהגדיר כתובת url ידידותית.
למדריך מפורט איך מבצעים אופטימיזציה לאתר לחצו

SEO טכני

SEO טכני נועד לתמוך בחווית משתמש טובה לגולשים והן למנועי חיפוש. לכן יש לשאוף שהאתר נטען במהירות, ידידותי למכשירים ניידים לחיפושים בזמן תנועה, ובעל חיבור HTTPS מאובטח. היבטים טכניים אלו לא רק גורמים למבקרים להיות מרוצים אלא גם משפיעים על דירוג החיפוש שלך.
אחד הגורמים החשובים המחברים בין חווית משתמש טובה הן לגולש והן למנוע החיפוש היא יצירת היררכיה ברורה לאתר. יצירת היררכיה תורמת לניווט קל לגולשים באמצעות תפריט נח וקישורים פנימיים רלוונטים בין מאמרים וכן מגבירה את היכולת של מנוע החיפוש לבסס הקשרי תוכן ולקרוא טוב יותר את האתר שלכם.

דוגמה להיררכיה אתר עורך דין
דוגמה להיררכיה אתר עורך דין

אם יש לכם אתר שפעיל מעל שנה וייתכן עבר גם כמה ידיים שתפעלו אותו, תמיד מומלץ לבצע בדיקה טכנית לאתר באמצעות תוכנות צד שלישי כמו screaming frog לצורך זיהוי בעיות טכניות באתר, כמו קישורים שבורים, סקירה שלכל הדפים מוגדרת תגית קנונית, שאין דפי 404 (דפי שגיאה) ושכל שדות ה seo כתובים באורך תקין ומוטמעים באופן תקין ומשקפים היטב את דפי האתר.

קישורים נכנסים לאתר

קישורים נכנסים הם לינקים מאתרים אחרים המפנים לאתר שלך. קבלת קישורים מפנים לאתר מהווים סימן חזק של הבעת אמון מאתרים אחרים. אחד ממדדי ה E-E-A-T הבולטים הם הנוכחות הדיגיטלית בגוגל וברשתות החברתיות ולכן דומיננטיות מחוץ לאתר מאותתת למנועי חיפוש שהאתר שלך הוא משאב בעל ערך. ניתן להשיג קישורים על ידי כתיבת מאמרי אורח באתרי אינטרנט רלוונטיים, בניית שותפויות עם אנשי מקצוע אחרים ויישום אסטרטגיית יחסי ציבור חזקה. למאמר מפורט בנושא בניית קישורים לחצו

איך מודדים את ביצועי האתר

עורכי דין משקיעים המון אנרגיה, זמן ומשאבים בקידום האתר ולכן חשוב למדוד את ההצלחה. בעזרת כלי גוגל – גוגל אנליטיקס וגוגל סרץ קונוסול תוכלו לעקוב מקרוב ובחינם, באיזה מיקום ממוצע אתם, מהם מקורות התנועה המובילים לאתר שלכם, כמה חשיפות אתם מקבלים ואילו מילות מפתח מעניינות גולשים. תוכלו לקבל מושג כיצד גולשים מייצרים אינטראצקיה עם האתר שלכם וכמה מהם השאירו פניה ועוד המון תובנות שיעזרו לכם לדייק את מאמצי הקידום.

דוגמה לאתר שעבר 3 חודשי קידום SEO
דוגמה מתוך גוגל סרץ קונוסול לאתר שעבר 3 חודשי קידום SEO

כמה עולה קידום אתרים לעורכי דין?

מומחה קידום אתרים שיציע לכם מעטפת שלמה של כתיבת תוכן, בניית פרופיל קישורים ואופטימיזציה טכנית מחירו ינוע בין 4,500 ש"ח – 6,000 ש"ח. התעריפים הללו יכולים לנוע מעלה ומטה בהתאם לקצב הקידום אליו שואפים. אך זכרו, על מנת להשיג תוצאות משמעותיות נדרשת גם פעילות מהצד שלכם כפי שפירטתי מעלה.

איך לבחור מומחה קידום אתרים?

פרסתי בפניכם את עיקרי הנושאים בקידום אתרים לעורכי דין, לכן לכל הפחות כאשר אתם מדברים עם מומחה קידום אתרים, אלה הם עיקרי הדברים שהוא אמור להסביר לכם. אם מישהו מבטיח לכם תוצאות מהירות, הבטחה להגיע למקום ראשון או תקציב נמוך משמעותית ממה שציינתי, אלה נקודות אזהרה אדומות. אין קסמים, יש עבודה קשה.

מעוניינים לקדם את האתר שלכם במנועי חיפוש? מלאו את הפרטים ואחזור אליכם!

אני בעלת ניסיון רב במגוון סוגים של אתרים (מסחר ותוכן) ובמערכות ניהול ואני מביאה איתי הסתכלות כוללת על כל היבטי הקידום. יש לי תחושת סיפוק מיוחדת כשאני רואה עסקים גדלים ומפתחים באמצעות קידום אתרים אורגני. מבחינתי כל פרויקט הוא ייחודי ואני בונה את תוכנית העבודה שלי לכל אתר אחרי מחקר יסודי של המתחרים בזירה (עוצמות וחולשות) ומחקר מילים (לא שיגרתי) מקיף לאיתור הזדמנויות שיקלעו למטרותיך. המטרה שלי היא לתרום לגדילה העסקית שלך דרך קידום אורגני ופעולות שיהפכו את האתר לבעל ערך אמיתי לגולש. מגיעה עם המון תשוקה ומסירות! ואמא לשני חברה' מהממים.

מידע נוסף

דו"ח ניתוח לאתר שלי בחינם

בואו נדבר על קידום האתר

דילוג לתוכן