מתי צריך להתחיל לקדם אתר ולהתייעץ עם מקדם אתרים מקצועי ?

תוכן עניינים

הגיע הרגע המרגש בו החלטת להקים אתר לעסק, שכרת מעצב גרפי וחברת פיתוח שיבנו לך את האתר הכי מעוצב בשוק. האתר מתחיל לקבל צורה , משפטי קופי שמעודדים מעורבות עולים הכתב, כפתורי הנעה לפעולה ממוקמים, בוחרים את פלטת הצבעים והכל ממש נראה נהדר

הכל מתחיל להתגבש בדיוק כמו שדמיינת, אך הייתכן שפספסת משהו ? 

המון אתרים חדשים או כאלו שעומדים לפני מתיחת פנים מניחים שיש לעצב ולבנות את האתר ורק אז לפנות למקדם אתרים מקצועי על מנת לקדם אותו. הפעולה הזו משולה לצורך ההמחשה להקמת בניין. לפני שמקימים בניין, בודקים את הקרקע ונעזרים בשירות של אדריכל ומפקח בניה. (הרי לא נתחיל בקומה הראשונה לפני יציקת היסודות).

בדיוק בשלב שסוגרים עם חברת הפיתוח, זה הרגע להיעזר במקדם אתרים שילווה את תהליך ההקמה. המצב האידאלי ביותר הינו שמומחה הקידום מלווה ומנחה הן צוות הפיתוח והן צוות העיצוב.

אתר האינטרנט שלך הוא חלק בלתי נפרד מהתדמית העסקית ועוד ערוץ הכנסה נכבד וכיאה לזה השקעה באתר, בניה נכונה שלו מרמת הקוד דרך העיצוב ועד התאמתו למנועי החיפוש תסייע לדירוג האתר במנועי החיפוש ביעילות גבוהה יותר.

המון זמן, אנרגיה וכסף רב מושקעים בכל תהליך של הקמת אתר לכן שילובו של מומחה לקידום אתרים יחסכו המון כסף בהמשך על עבודות פיתוח ויעניקו לאתר את התשתית הטובה ביותר להשתלב בהמשך בתוצאות

מה כוללת עבודה של מקדם אתרים מקצועי בעת ליווי בהקמה לאתר חדש או אתר לפני עיצוב מחדש ? 

לפניכם רשימה כללית של פרמטרים שעליהם מנחה מקדם האתרים בעת עבודתו מול צוות הפיתוח:

  • כתובת האתר – דומיין

האם הכתובת הייתה שייכת פעם לאתר אחר ? אן כן האם מדובר באתר חיובי או לא. האם הכתובת מעידה על תוכן האתר ? אלו חלק מהפרמטרים שנבדקים טרם רכישה של דומיין.

  • בחינה של שרת האחסון

שרת האחסון משפיע על ביצועי האתר והוא מרכיב בזמני התגובה. מחקרים מראים שצריך לשאוף לזמן טעינה של עד 3 שניות. כמו כן שרת האחסון מאחסן עוד המון אתרים אחרים ואנו רוצים לבדוק מי השכנים. (שכנים מפוקפקים לא ייסעו לרושם של מנועי החיפוש)

  • מבנה האתר

הגדרת מבנה ההיררכי של האתר, מנועי החיפוש סורקים את האתר באמצעות קישורים, מבנה הקישורים/הדפים יספר למנוע החיפוש מי העמודים החשובים באתר והיכן נמצא איזה תוכן. כמו כן מבנה מצוין יצור מסע (משפך שיווקי) עבור הלקוח שיעבור בין תכני האתר פעולה שתעלה זמן השהייה של הגולש באתר ותאותת לגוגל שהתוכן בעל ערך.

  • כתובות הדפים 

אפיון כתובות URL קצרות וידידותיות ובמקרה של שדרוג אתר, יש לטפל באופן נכון בכתובות שצריך להסיר או להפנות.
במידה ומדובר באתר קיים ישנה חשיבות לשמור על ביצועי העבר עם המעבר לאתר החדש.

  • שימוש בסכמות

סכמות הינן קטעי קוד בתוך האתר שמסייעות למנוע החיפוש להבין את מהות הדפים והרכיבים באתר. לדוגמא: גוגל לא יודע להבחין בין זמנים נניח שבמתכון להכנת עוגה יש זמן הכנה כולל, זמן התפחה, וזמן אפיה. הטמעת סכמה תסייע באופן הצגה נכון של סדר הפעולות והזמנים ובאופן כללי מנוע החיפוש "יבין" שמדובר במתכון. כמו כן שימוש בסכמות משפר את נראות הצגת העמוד (Featured Snippet) בדף התוצאות.

  • חווית משתמש

האם הכתב במובייל קטן מדי ? אולי הכפתורים קרובים צמודים ? האם האתר קל ונוח לתפעול אלו חלק מהפרטים שמקדם האתר בוחן. חווית משתמש היא תורה בפניה עצמה ולמי שיש את האפשרות והתקציב להיעזר במאפיין שזו עבודתו זה המצב האידיאלי. אולם חלק מעבודת הקידום בשוטף ובהקמה היא בחינה של הפרמטרים הללו.

  • התאמת האתר לנייד

    מרבית הגולשים היום גולשים דרך הנייד וישנה מגמת עליה מובהקת במעבר לניידים. נכון להיום חלק נכבד מהאתרים נסרקים על ידי רובוטים של הניידים ולא של הדסקטופ.

  • זמן טעינת האתר

    כמו שציינו קודם, אחד הפרמטרים שמשפיעים על דירוג האתר ואחוז הנטישה הראשוני היו זמן טעינת האתר, אתר למשל עם ריבוי תמונות שלא עברו אופטימיזציה יכבידו על זמני הטעינה.

  • תוכן איכותי ומעודד מעורבות

    מנועי החיפוש כיום שואפים להעניק דיוק ורלוונטיות לשאלות המופנות בתיבת החיפוש, לכן יש חשיבות רבה לאופי התוכן באתר. אתר שיש בו תכנים איכותיים שיכולים לענות על שאלות גולשים הוא בעל סיכוי גבוה יותר לעלות בתוצאות החיפוש, לכן ישנה חשיבות לליווי גם ברמת התוכן. בנוסף חשוב שהתוכן יהיה מקורי ולא משוכפל וכמובן הביטויים צריכים להיות מוטמעים באופן טבעי ונכון.

  • מחקר מתחרים

    אפיון של המתחרים. אם אתר מדורג במקום הראשון בגוגל, מקדם האתר יאפיין מדוע. בהתאם לזאת נדע אילו רכיבים, תכנים, קישורים צריכים להיות לנו באתר.

  • מחקר מילים

     זהו שלב חשוב ולפי תוצאות המחקר תעשה עבודת התוכן. מומחה קידום  אתרים מקצועי  ישקיע במחקר מילים מקיף ומעמיק שבוחן פרמטרים רבים כמו בחינה של כל ביטוי וביטוי במידת הרלוונטיות שלו לאתר וליעדיו, זיהוי ביטויים בעלי הזדמנות חשיפה ביחס לותק האתר, נפח הכניסות שלו וכן הלאה. 

מה תפקידו של מקדם אתרים לאחר ליווי אתר בהקמה ?

אתר שמסתייע בליווי של מומחה קידום אתרים אורגני זוכה ליסודות טובים ותשתית טובה שעשויים לחסוך לא מעט כסף של עבודות פיתוח שידרשו אם הוקם ללא קידום.
עם זאת אין זה פותר את בעל האתר מלהיעזר בשירותיו של מקדם מקצועי גם לאחר מכן. למעשה תפקידו של מקדם אתרים מקצועי לאחר ליווי האתר הוא לבצע המשך של עבודות אופטימיזציה לאתר , לשמר הישגים ולהמשיך לאתר הזדמנויות חדשות לחשיפת האתר. כמו כן תחזוקה שוטפת של התאמת התוכן לכוונת גולש, התאמת האתר לעדכוני גוגל, המשך עבודת פרופיל קישורים וכן הלאה. להמשך קריאה ולמידה ממליצה לעיין במאמר איך מקדמים אתר בגוגל

מעוניינים לקדם את האתר שלכם ? מלאו את הפרטים ואחזור אליכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

מאמרים אחרונים

לאוהבי התוכן הדיגיטלי - מוזמנים להירשם

דילוג לתוכן